המבשר מאשים: רק בגלל ויז’ניץ הודח מועמד אגו”י

עיתון המבשר במתקפה חריגה הבוקר (שלישי) נגד חסידי ויז'ניץ, על כך שבגללם הודח נציג של אגו"י מראשות העיר אלעד, ומביאים את המספרים.

עיתון המבשר תוקף ומאשים הבוקר את חסידי ויז’ניץ על שלא הצביעו לישראל פרוש באלעד, ורק בגללם לא נבחר. במאמר שנכתב הבוקר (שלישי) – שבועיים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, נשאלה השאלה “איך איבדה אגודת ישראל את ראשות העיר אלעד”, והתשובה שניתנת במאמר היא: “אך ורק בגלל הצבעתם של חסידי ויז’ניץ.

המאמר שמתפרסם בעמוד הראשון וממשיך בעמוד השני, תוקף את ויז’ניץ על כך שבגללה אבדה ראשות העיר לאגודת ישראל, אך גם על הנזק האישי שנגרם לשרוליק פרוש, בכך שיכול היה ללכת לערים אחרות להתמודד, אולם לא עשה זאת, כשבעיתון נכתב: “לאחר שנציגים רשמיים של ויזניץ אמרו לו שאם דגל התורה תומכת בו, הם תומכים בו ללא ספק”.

במאמר גם נעשה החישוב המתמטי, כיצד הפסידה אגודת ישראל את ראשות העיר, ומובאים המספרים שגרמו להפסד, כאשר את האשמה כאמור הם מטילים אך ורק לפתחה של חסידות ויז’ניץ.

להלן המאמר שנכתב:

“עם שוך מערכת הבחירות הארוכה, ולאחר שהעיר בית שמש זכתה ב”ה בראש עיר ראוי, הרב שמואל גרינברג, שנתמך מתחילת הדרך על ידי דגל התורה וסיעת שלומי אמונים ומחזיקי הדת באגודת ישראל, חוזרים אל העיר אלעד, פנינת יופי ביהדות החרדית בארץ ישראל.

ההתפתחות החיובית של העיר אלעד והפיכתה לעיר של תורה וחסידות, עיר הישיבות, היא דבר שאינו מוטל בספק. פעילותו של הרב ישראל פרוש זכתה בכל עת לשבחים, ובמיוחד הסיוע הנדיר והנדיב בבניית בתי כנסת, סיוע שאינו מקובל בשום עיר חרדית, כמו גם הבאת ישיבות רבות עם אלפי אלפי בחורי ישיבות לעיר, כדי לחזק את צביון העיר.

תקופה ארוכה לפני מערכת הבחירות ידעו באגודת ישראל שדגל התורה בהנהגתו של מרן הגאון רבי דוב לנדו מעוניינת בבחירתו המחודשת של הרב ישראל פרוש כנציג יהדות התורה לראשות העיר אלעד. אולם בצוק הבחירות הללו ניטלה עיר זו מחלקה של יהדות התורה.

כיצד קרה הדבר הזה? כיצד איבדה אגודת ישראל במו ידיה את ראשות העיר אלעד? – אלו הן השאלות  מנסרות זה כשבועיים בחלל עולמה של היהדות החרדית בארץ הקודש ובעולם כולו.

כקש”ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט”א, מהם רוב חברי מועצת גדולי התורה, יחד עם מועצת גדולי התורה של דגל התורה ובראשם מרן גאון ישראל רבי דוב לנדו, תמכו בהרב ישראל פרוש, כמועמדם לראשות העיר. הם הביעו את דעת קדשם, דעת התורה והחסידות, כי למען עתידה של העיר, למען פיתוחה ולמען האידישקייט ושמירת צביונה הרוחני של העיר יש להצביע עבור הרב ישראל פרוש לראשות העיר.

אולם, הושמעה דעה אחת אחרת ברבים שיש להחליף את הרב ישראל פרוש בנציג ש”ס ר’ יהודה בוטבול. חסידים שמצייתים ונשמעים לדעת רבם, עשו את המוטל עליהם, והצביעו לר’ יהודה בוטבול. הם אינם בושים בהצבעתם לר’ יהודה בוטבול, כי כחסידים הם גם סבורים שעשו דבר שמחזק את התקשרותם והכנעתם לרבם.

יחד עם זאת, הציבור החסידי בהמוניו, באלעד ומחוצה לה, שאינו נמנה עם אותה חסידות, רוח נכאים בו על כך שניטל ממנו ראש עיר המתנהג בדרכי חסידות, אחד שמגיע מתוכם, ולכן יש מי – מאלה שלא תמכו בישראל פרוש – שמשמיעים טענה לפיה ממילא לא היה לו סיכוי להבחר לראשות העיר אלעד.

חשוב לציין כי כבר בקיץ תשפ”ג, הביעו נציגים של הסיעה המאוחדת (ויזניץ) ספק האם יש לישראל פרוש סיכוי להבחר כראש העיר.

נאמרו על ידם דברים רבים שבתנאים מסויימים שיווצרו הם גם יתמכו בו. המציאות היא שלמרות שמספר שעות לפני הגשת הרשימות סיכמה ויזניץ עם ישראל פרוש, עם ערבויות על תמיכה בו, הם חזרו בהם מהסכמתם לאחר מספר ימים, ועשו הסכם חדש עם נציג ש”ס.

עלינו להכיר את הנתונים, ולהבין כי רק בגלל שויזניץ לא הצביעה – רק בשל כך הרב פרוש הוא לא ראש העיר אלעד היום הזה.

והנתונים אומרים כך: עבור הרב ישראל פרוש הצביעו 9,546 קולות כולל מעטפות כפולות. עבור הרב יהודה בוטבול הצביעו 11,872 כולל מעטפות כפולות. ההפרש ביניהם עומד על 2,326 קול בלבד.

המשמעות הפשוטה היא, שלו היו 1,164 קולות עוברים מבוטבול לפרוש, ראשות העיר היתה נשארת בידי אגודת ישראל – יהדות התורה.

מהפילוחים שיש במועצת הקהילות של אגודת ישראל, יש לחסידי ויזניץ אף יותר מאותם 1,164 קולות האמורים. 1,379 מתוך קהילת ויזניץ באלעד מימשו את זכות ההצבעה והצביעו בעד מועמד ש”ס. ולכך יש להוסיף גם את אנשי הפלג הירושלמי, שגם הם הצביעו בפועל למועמד ש”ס ר’ יהודה בוטבול, והם אמרו שעושים זאת רק בגלל שקהילת ויזניץ חתמה עם בוטבול, ולכן אין לישראל פרוש סיכוי.

יובהר: חסידי ויזניץ אומרים שהם קיימו את רצון רבם כדרכם של חסידים. אך כשחסידים אחרים כאובים ומתלוננים על המצב הם נדחים בטענה שההפסד בבחירות אינו בגלל ויזניץ.

על כך בא טור זה. להבהיר מפורשות כי על כולם לדעת שראש העיר החסידי ישראל פרוש שניהל את העיר לשם ולתפארה לא נבחר לקדנציה החדשה – אך ורק בגלל הצבעתם של חסידי ויזניץ.

איננו רוצים להרחיב כאן ולהביע את הכאב על כך שעיתון המתיימר להיות עיתונה של אגודת ישראל מפרסם בריש גלי מודעות של מועמד שהוא נגד דעתם של רוב חברי מועצגה”ת של אגודת ישראל.

איננו רוצים להרחיב כאן על הכאב שנציגים רשמיים של ויזניץ מסכמים על הסכם לפני הגשת הרשימות, חוזרים בהם, ועושים הסכם אחר עם מועמד אחר, יהודה בוטובול, לאחר הגשת הרשימות.

גם לא נרחיב כאן על הנזק שנעשה לר’ ישראל פרוש, שחצי שנה לפני הגשת הרשימות היו לו הצעות להעתיק את פעילותו לבית שמש או לירושלים, אלא שנציגים רשמיים של ויזניץ אמרו לו שאם דגל התורה תומכת בו, הם תומכים בו ללא ספק. על כל אלו עוד נרחיב.

מטרת טור זה היא להסיר את הערפול, ולומר בקול צלול: אותם 1,164 קולות שהצביעו בעד בוטבול ולא בעד ישראל פרוש, הם אלו שהדיחו אותו מראשות העיר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן