בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים התקיים היום טקס הנחת אבן הפינה ל”בית הדין הגבוה לצדק. באמת.” – במטרה להציב חזון חלופי למערכת משפט מאוזנת, יהודית ודמוקרטית, המחוברת לעם, לריבונותו ולאמון הציבור. של העם, על ידי העם, למען העם.
הטקס התקיים יחד עם הצהרה של שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי, שהשמיע קריאה ברורה להשבת האיזון בין רשויות השלטון, לחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט ולהצבת עקרונות של צדק, אחריות ומשילות בלב השיח הציבורי בישראל.
במהלך האירוע הודגש כי היוזמה אינה מבקשת רק לבקר את המערכת הקיימת, אלא להציע כיוון ערכי וציבורי אחר: לבטל את בג”ץ ולהקים מערכת משפט שמכבדת את רצון העם, נבחרת על ידי נבחרי העם, פועלת מתוך אחריות לאומית, שומרת על זהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה ומחזירה את האמון בין הציבור לבין מוסדות השלטון.
שר התקשורת ד”ר שלמה קרעי: “אחרי הקרקס האנטי דמוקרטי שהיה כאן אתמול, ברור יותר מתמיד: כדי להחזיר את המשילות, את האחריות ואת אמון הציבור, נדרש שינוי יסודי. אבן הפינה שאנחנו מניחים כאן היום, היא חזון וסמל. מתחילת הקדנציה אמרתי לא לבג”צ, והפצרתי בממשלה כולה להצטרף אלי. היום כולם יודעים שזו הדרך הטובה ביותר. ביטול בג”צ והקמת ערכאה שיפוטית חדשה שתחליף את המערכת המסואבת והאנטי דמוקרטית שצמחה כאן פרא, ותחזיר את השלטון לעם. בית דין גבוה לצדק. באמת! בעזרת ה’, זה יהיה הצעד הראשון בדרך להחזרת הדמוקרטיה הישראלית לבעליה. ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה. של העם, על ידי העם, למען העם”.




