על רקע היחסים מול הממשל האמריקאי, והמהלכים של טראמפ וסגנו ואנס במו”מ מול איראן, אומר ראש הממשלה נתניהו כי הגיע הזמן להשתחרר מהתלות באמריקאים.
את הדברים אמר נתניהו כבר לפני חמישה ימים – ביום חמישי שעבר, אולם רק היום בחרו בלשכת ראש הממשלה להוציא את ההקלטה.
דבריו של נתניהו נאמרו ביום חמישי שעבר, עת נפגש עם קורס קצינים קרביים במילואים בקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, ושוחח עמם על האתגרים השונים בשלל הזירות.
״עכשיו אנחנו עומדים מול איראן וגרורותיה. אנחנו הכנו בהם. זה עוד לא נגמר, אבל זה תלוי בעוצמה שלנו. איפה שנהיה עוד 30 שנה – זה תלוי בעוצמה שלנו. ולכן מה שאנחנו עושים כרגע זה בונים עוצמה יתרה.
אני רוצה עצמאות חימושית. אני מאוד מעריך את התמיכה שקיבלנו, ואני הבאתי גם במהלך השנים, מידידינו האמריקאים. היום אני אומר: אנחנו צריכים מערך חימוש עצמאי שלנו. אנחנו מייצרים את החימוש של עצמנו. להשתחרר מהתלות, לבנות עוד ועוד כוח, להכניס עוד ועוד טכנולוגיה, לאמן עוד ועוד דורות של מפקדים כמוכם – כי זה מה שיקבע בסוף איפה אנחנו נהיה. בעזרת השם ובעזרתכם אנחנו נהיה במקום טוב”.
.




