אחרי המכתב ששיגר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הבוקר למפכ”ל המשטרה רב-ניצב דני לוי, בעקבות האירועים החריגים שתועדו במהלך ההפגנה בבני ברק בשבוע שעבר, ושבו הוברר כי השר בן גביר שוקל את הדחת מפקד משטרת בני ברק, מבהיר המפכ”ל כי הוא נותן גיבוי לשוטרים ולמפקדים.
בהודעה של דוברות המשטרה שפורסמה אחה”צ נכתב: “בהמשך לפרסומים בנושא האירוע בבני ברק, מפכ”ל המשטרה רב-ניצב דני לוי שוחח עם מפקד המרחב ומפקד התחנה, שמע את השתלשלות האירועים, וקיבל את עמדתם כי בנסיבות האירוע החמור, שבמהלכו נחסם ציר תנועה מרכזי בשעת בוקר מוקדמת, תוך הפרת הסדר הציבורי ופגיעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי אזרחים, נדרשה פעולה משטרתית משמעותית להשבת הסדר הציבורי. המפכ”ל הורה על הפקת לקחים מקצועית מהאירוע, כמקובל בכל אירוע מסוג זה”.
עוד נכתב בהודעה כי: “המפכ”ל הביע את הערכתו וגיבויו למפקדים ולשוטרים הפועלים בשטח למען ביטחון הציבור ושמירת הסדר הציבורי, תוך קבלת החלטות בזמן אמת במציאות מבצעית מורכבת, וימשיך לעמוד לצדם בביצוע משימותיהם למען אזרחי ישראל”.
בעקבות כך הגיב השר בן גביר: ״אני מכבד את המפכ״ל, אבל בסיומו של הליך הפקת לקחים נדרשים צעדים משמעותיים על מנת לוודא שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם, וכך נעשה”.





