ח”כ מאיר פרוש כינס הלילה (רביעי) את ראשי ופעילי הוועדה המארגנת, בכדי לסכם את המחאה המוצלחת שהתקיימה היום, ולדון בצעדי המחאה ההמשכיים נגד רדיפת לומדי התורה בארה”ק.
ח”כ פרוש הודה לכל העוסקים במלאכת הקודש ושיבח את עבודת הצוות והפעילות ללא לאות למען כבוד התורה וכבוד שמים.
המשתתפים דנו בהפקת לקחים ראשונית למחאת הענק שהתקיימה היום בהכוונת גדולי ישראל שליט”א, והעלו הצעות ורעיונות להמשך במידה והרשויות לא יתעשתו ויפסיקו לעצור את לומדי התורה.
ח”כ הרב מאיר פרוש אמר בפתח הישיבה: “זכינו לקדש שם שמים! הוכחנו היום שאין דרך בלי דרך התורה. המסר שיצא מבין אלפי השמשות הוא חד וברור: ‘עד כאן!’. הציבור החרדי חדל מלשתוק מול רמיסת עולם התורה, הגזירות והסנקציות, והוא ניצב כחומה בצורה מאחורי אסירי עולם התורה”.
“ההיענות האדירה שראינו היום, עם קרוב לעשרת אלפים כלי רכב שיצאו מכל רחבי הארץ, מוכיחה שציבור יראי השם מאוחד כאיש אחד בלב אחד. לא ציפינו לעוצמה כזו, ואף התרגשנו לראות את ההתעוררות הספונטנית בערים נוספות שהצטרפו למערכה. זהו אירוע היסטורי ומסר מהדהד שאי אפשר להתעלם ממנו”.
“עמדנו היום מול גילויי אלימות קשים, פרובוקציות ואפילו איומים פיזיים בדרכים, אך הציבור שלנו הוכיח בגרות. לא נגררנו לאלימות, שמרנו על סדר מופתי וגילינו ציות מלא להנחיות המשטרה. זוהי דרכה של תורה וזהו קידוש השם האמיתי”.
“אני קורא מכאן לרשויות: שמעו את הזעקה האותנטית. שחררו מיד את אסירי עולם התורה ובטלו את כלל הגזירות נגד האברכים ובני הישיבות. שלא יטעו בנו – אם הדרישות שלנו לא ייענו, אנחנו לא נעצור כאן. אנו ערוכים להמשך המערכה, נשקול דרכי פעולה מפתיעות נוספות, ונפעל ללא מורא בכל דרך שיורו לנו גדולי התורה והחסידות שליט”א”.





