הותר לפרסום שמו של חלל צה”ל רס״ר (מיל׳) באסל סויד, בן 32, מפקיעין, נהג בגדוד 75, עוצבת ׳סער מגולן’ (7), שנפל במהלך פעילות מבצעית בדרום לבנון, שעה משאית תדלוק צבאית שבה נהג התהפכה במרחב רבא תלתין שבדרום לבנון, ליד משגב עם. התאונה הקשה התרחשה בשעה 22:50, כאשר סויד היה חלק מכוחות צוות הקרב של גולני. בנוסף אליו נפצע לוחם צה”ל באורח בינוני בתאונה.
במרכז הרפואי רמב”ם, שם עבד, קיבלו בהלם וכאב את ההודעה. ד”ר מיכל מקל מנכל”ית רמב”ם: “זהו יום עצוב מאוד עבור כל משפחת רמב”ם – להתעורר לבשורת איוב כזו. הלב נשבר. באסל עשה מאות ימי מילואים בשנים האחרונות , אדם שנתן מעצמו מעל ומעבר לחברה הישראלית, וגם פה ברמב”ם הוא מוכר היטב בזכות המסירות החריצות, והנכונות לעזור שלוו תמיד בחיוך. הוא היה פעיל מאוד בהתארגנות של בית החולים באירועי המלחמה והכל בנועם ושלווה. אני שולחת חיבוק חם למשפחתו בפקיעין שעטופה כעת באבל הכבד. מי ייתן ולא יידעו עוד צער”.
ניסים חיים, סמנכ”ל משאבי אנוש תפעול ותשתיות ברמב”ם: “באסל היה חלק ממשפחת רמב”ם, עובד מסור, אהוב ומוערך, שהיווה דוגמה למחויבות, אחריות ונתינה – בבית החולים ובשירות המדינה. רק לפני כשבועיים התנוססה תמונתו של באסל על גבי מסכי בית החולים, במסגרת קמפיין ההוקרה למשרתי ומשרתות המילואים של רמב”ם. הקמפיין ביקש להאיר את פניהם וסיפורם של עובדי ועובדות רמב”ם המשלבים בין שליחותם בבית החולים לבין שירותם במילואים ובמסגרתו הוצגו עובדי בית החולים בתמונה מחולקת לשניים – חצי במדי העבודה שלהם ברמב”ם וחצי במדי צה”ל – כסמל לזהות הכפולה, לאחריות ולמסירות שהם נושאים מדי יום. היום, אותה תמונה מקבלת משמעות כואבת במיוחד”.





