1
1

בבעלזא מצהירים: לא הוגן להתבסס על הפריימריז, הנתונים השתנו

בביטאון החסידות מבהירים במאמר מערכת כי בעלזא מונה "בלי עין הרע קרוב לשני רבבות מצביעים", ולכן הם מבקשים לשנות את הסדר הקיים ברשימת אגודת ישראל. "אחרת אין זו שותפות, אלא יחס כאל בני חסות"

קרבנות השלום

דרישת חסידות בעלזא לקבל את המקום השלישי ברשימת אגודת ישראל, כפי שפורסמה אתמול ב’לדעת’, מקבלת היום ביטוי במאמר מערכת בביטאון החסידות, “המחנה החרדי”.

במאמר מדגישים את העובדה כי בעלזא ויתרה פעמים רבות למען השלום, אך לא עוד וכעת הוחלט בחסידות לדרוש לשנות את הסדר ברשימת אגודת ישראל, סדר המתבסס על תוצאות הפריימריז שנערכו לפני כארבעה עשורים (תשל”ו).

“כל עשיית שלום כרוכה בוויתורים, אך וויתורים חייבים להיות הדדיים. קהילתנו המעטירה איננה נדרשת להוכחות על יכולותיה בוויתורים למען השלום. כשרק חלק מהנוגעים בדבר מוותרים, יש מעלה עצומה של ויתור, אך ויתור הוא חלק ממרכבי השלום. כשכל אחד תורם את המרכיב שלו, מתאפשרת ברכת השלום שהכל שמחים ומרוצים בה”.

“אלא שפעמים מושגים מושאלים משתרבבים לנושאים שאינם ממין הענין ונוצרים דימויים הרחוקים מהאמת כרחוק מזרח ומערב, והאמת צריכה להיאמר, לא מתוך התנצחות, לא כפטרונות, אך גם לא כנזקקים. הדיון הוא מתוך שאיפה אמיתית לשלום, מתוך רצון לכוננו, מתוך הבנה של מחירו, ומידיעה של הכוונה שבכוחות משותפים ורצון אמיתי השלום המיוחל יושג בכלי המחזיק ברכה הראוי”.

במאמר מובהר: “קהילת בעלזא מאז ומקדם מברכת על כל איחוד חלקי היהדות הנאמנה. יש בכך קידוש השם, יש בכך הארת פנים לדור הצעיר, מונעים בכך לשון הרע ורכילויות ושאר מרעין בישין. אך כמו השלום, כן האיחוד, הוא צריך להיות מתוך אחדות פנימית ושלימה”.

“קהילת בעלזא המונה בלי עין הרע קרוב לשני רבבות מצביעים, היא שותפה ברעיון הגדול של ‘אגודת ישראל’. התנועה הוקמה לא כמפלגה ולא כתחרות על משרה כזו או אחרת, אלא כרעיון וככורח של בני היהדות הנאמנה ונתמכה בכל עוז על ידי כ”ק מרן קדוש השם רבינו מהר”א זיע”א ויבדלחט”א על ידי כ”ק מרן אדמו”ר שליט”א”.

עוד נכתב במאמר, “קהילת בעלזא היא שותפה בכירה ברעיון ובכל המשתמע ממנו למעשה. משרה או תיק, מעולם לא היו משאת נפשנו. עניינים אלו הן פועל יוצא מהשותפות שלנו מהרעיון ועד למימושו בפועל”.

בביטאון החסידות מצהירים: “לשותפות יש כללים ברורים. כל אחד נוטל את חלקו בדין. בין כל שותפים החיים בשלום ואחווה זה עם זה, יש לעיתים חילוקי דעות על ניהול השותפות, על הצורה שבה יש לפעול, במה יש להשקיע יותר ובמה פחות. אך חילוקי דעות אלו אינן קשורות לחלקו של כל שותף ושותף. כל אחד מבין שלזולתו מגיע את חלקו”.

“כשיש חילוקי דעות, ואך טבעי הדבר, יושבים כולם ליד שולחן ודנים בכך. כשחילוקי הדעות מתבררים בצורה נאותה, כפי שעושים יהודים טובים, לא רק שלא נוצר פירוד לבבות, אדרבא, להיפך נוצרת אחדות. השלום המיוחל מושג. כשהדברים אינם מתנהלים כך, אין מציאות אמיתית של שלום. ‘קורבנות שלום’, הוא מושג נוראי שהיה מי שניסה להטמיע אותו במזרח התיכון ללא הצלחה. כי אין קורבנות שלום. יש ויתורים הדדים מתוך הבנה הדדית, מתוך כיבוד הדדי”.

“בכל שותפות יש מימד של אחריות. קהילתנו המעטירה מכירה בכך והוכיחה זאת. אך כפי שאין מציאות של שותפות שבה יש הנוטל מהרווחים ללא קשר לתשואה של החברה, ואת האחרים מותיר להסתדר ביניהם, כך אין מציאות שבה בשם ערכים נעלים של שלום ואחדות מגלגלים אחריות זה על האחר. בשותפות הכל שווים. בהתמודדויות, בסיכונים וברווחים. זוהי שותפות של אמת. של שלום”.

“בעלזא ידעה ותדע לוותר תמיד מתוך הכרת חשיבותה, לא כאילוץ. והמפורסמות אינן צריכות ראיה. בעלזא מגיעה תמיד לשולחן הדיונים מתוך הכרת חשיבות עצמה, חשיבותה של האחדות וההכרה בחשיבותו של האחר. ההכרה הזו חייבת להיות הדדית. היא חייבת לבוא לידי ביטוי בכל חלוקה, לא משום שמקום כזה או אחר הוא הקובע, משום שזו היא מציאות של שותפות. אחרת אין זו שותפות, אלא יחס כאל בני חסות”.

“ברור שבכל שותפות כל אחד נוטל את חלקו. אך גם לחלוקה יש סדר. והסדר נקבע על ידי השותפים בעצה אחת. אחרת אין זה סדר כי אם אנדרלמוסיה. כפי שהשותפים כולם באגודת ישראל הסכימו שסדר החלוקה עם דגל התורה ישתנה ולא ישאר במתכונתו לעד, משום שיש סדר ומתוך רצון לאחדות ושלום, כך בסיעות המרכיבות את אגודת ישראל אמור להיות סדר מסוים. זהו אותו רעיון. אותה הסכמה. אגודת ישראל על כל חלקיה הפנימה שכדי להשיג שלום ואחדות, בכל פעם מפלגה אחרת תיטול חלק בראש. אין זה מההוגנות להסתמך על בסיס נתונים מלפני למעלה מארבעה עשורים, כשלכולם ברור באופן הכי נחרץ שהם שונו לחלוטין. כדי להיווכח בכך, אין צורך בבחירות פנימיות. לכל קהילה יש את ספר ‘היוחסין’ וספר הקהילה שלה”.

בסיום המאמר, שחלקים ממנו צוטטו כאן, נכתב כי “הרצון בבירור הדברים מתוך כיבוד הדדי הוא המתכון האמיתי לשלום ואחדות. הבירור הזה אינו מנת חלקם של רק חלק מהשותפים – אלא של השותפים כולם. ויעשו כולם אגודה אחת, כדי שתהיה אגודה אחת, כולם צריכים להטות שכם זה אל זה ולפעול מתוך שאיפה לעשות רצונו בלבב שלם. רק עשייה באופן זה מובילה לשלום ואחדות שכולנו כה חפצים בה”.

קרא בנושא:
בבעלזא מבהירים: אנו החסידות השנייה בגודלה, דורשים את המקום השלישי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

עוד בנושא

עוד מהכותב