בנית ישראל עם רחל תלמוד בבלי ויוסף לאה תלמוד ירושלמי ויהודה

בנית עם ישראל לכל שבטיו בגלות לבן וחזרה של יעקב עם איחור היסטורי בגלות לאחר צו הבורא לשכם.חזרה לארץ ישראל רק לאחר קבלת שם ישראל.מעבר בן זהות יעקב לזהות ישראל מטרת הבריאה וכינון המדינה העברית בשכם חברון עזה.

נרות שבת
לומדים בפרשה
נכתב ע”י מאיר  משה  ואקנין.ירושלים. לעילוי נשמת חיילי צה”ל ולהצלחת עם ישראל ומדינתו לביעור הרע מהעולם.
בפרשה  זו אנו עדים לבנית עם ישראל  על  ידי  הולדת  שבטי ישראל אשר כל אחד יש לו תפקיד נחוץ להעמדת  הזהות  העברית בתור אומה על מתכונתה.יעקב אבינו  בחיר האבות המאחד את מידת  החסד של  אברהם ומידת  הדין  של  יצחק הוא מחוייב למאמץ לבנות את המדינה הישראלית עם כל מרכיבי הזהויות הנצרכות.
פרשה זו הינה המעבר ששורשה הוא מהמילה עברי המעביר  את  האנושות לגאולתה דרך גם הביעור של כל הקליפות לאחר הוצאת החיוב מהם.נציין נקודה מהותית שרוב בניינו של שבטי יה נולדו בגלות ארם אצל לבן.היה צריך דווקא מהמקור  הכי  קדום של אברהם להשתחרר מקליפת  ארם ולהוציא דווקא  ממנה את בני  יעקב שהם יחילו את עם ישראל.זו  היתה הדרך הנצרכת לאור המצב בן עשיו ויעקב ולאור עובדת  היות לאה ורחל אימהות  השבויות בצד הגלותי אלילי של לבן  ונחור וממנו הן יצליחו להוציא את הניצוץ העליון שבטי ישראל.
רבי צדוק  הכהן  מלובלין.פרי  צדיק .מאמר ח פרשת  ויצא.’בזוהר  הקדוש פרשה זומ.תא חזי בכל אתר יובלא סתים דלא איתגליא ושמיטה  איתגליא.תא חזי בשעתא דיעקב פלח שבע שנין קדמאין ..’  לאה ילדה ו בנים ובת ואחר כך רחל אולידת  תרין צדיקים יוסף ובנימין .יוסף הצדיק לעילא ובנימין איהו  צדיק לתתא וכמו שאמרו בזוהר  הקדוש.דיעקב ויוסף כחדא אינון..
וזה היה כל  עסק יעקב שיברר שמטתו שלמה  והוא שורש  כנסת  ישראל .ויוסף המברר כנסת ישראל  ונקראו  ישראל על שמו  שארית יוסף זהו צדיק לעילא.ובנימין לתתא שומר  הברית  שישראל באמת  כולם  צדיקים.ומזה  בא  הניצוח .כמו שאמרו בבראשית רבה  שאין עשו  נופל אלא ביד בניה של  רחל.לפני אפרים ובנימין עוררה גבורתך שתחילת כיבוש  ארץ  ישראל  היה  עי יהושוע  מיוסף  ואחר כך שאול מבנימין  שנצטוה  לעשות  מחיית  עמלק  ולא נגמר  אז.אחכ  עי מרדכי  ואסתר  מבנימין היה  עיקר  מחית עמלק.היינו  לבער  הרע מישראל.מתחילה היה עסק  יעקב אבינו  עה בשבע שנים  מבינה עד יסוד  להתברר  בנסתרות דישראל קשורים  בהשם יתברך ..אחר  כך השבע  שנים דאתגליין  לברר דבהמעשה והפעולה עמך כולם צדיקים…לברר  את ישראל במעשה ופועל.בשנה  הז  נולד  יוסף  דהוא  סיומא  דגופא  מברר כל ישראל כולם  צדיקים בפעולה  ומעשה.
וילדה  לאה ראובן  שפתח  בתשובה לוי דממנו יצאו משה שושבינא  דמלכא  אהרן דמטרוניתא..
ומבני  רחל להגביר  על הרע והיצר  הרע איזהו גיבור  הכובש  את  יצרו .מזה  בא  הגבורה והניצוח .לכן  אין עשו  נופל אלא ביד בניה..
נולד  יוסף לברר  גופי  ישראל שהם בקדושה..’
דברי קודשו של הרב מלמד אותנו על בנית ישראל עי האימהות למרכיביו העיקריים  הפנים והחוץ.לאה אימנו עולם  הפנימי המכוסה הנסתר מימנו יצא שבט התורה והכהונה לוי התוכן הרוחני סגולי הישראלי. מרחל אימנו  עולם החיצוני המגולה יצא יוסף הצדיק  המלך המסוגל להיות קדוש  בעולם המעשה בעולמו של עשיו.
מלכות מדינית כלכלית  פוליטית עם מוסר עברי.יוסף היחיד שיכול להתמודד  מול עשיו.משיח  בן  יוסף  הוא דינצח את זרעו של עשיו עמלק עם הכלים המדיניים הצבאיים הנדרשים בעולם המדיני  מציאותי. דוד המך מיהודה מלאה  היא  יכניס  את התורה בתוך זה.זהו התהליך שבו לפי הרב קוק זצל הגרא והרב  אשכנזי  שאנו נמצאים במשיח  בן  יוסף הציונות הלאומית מדינית ואנו צועדים לקראת משיח  בן  דוד התורה עם הסוד והקבלה בתוך התהליך הגאולי לקראת תיקון האנושות והאחוה.
ומחוייבים אנו ללמוד מחכמי ישראל את מרכיבי זהותינו בכדי להצליח עם כל המורכבות להיות מדינה של  כסא  ד  בעולם.
פרי צדיק מאמר י.’ויצא יעקב דנפיק מכללא דארעא  דישראל וילך חרנה לרשו אחרא וירא והנה באר  בשדה ששם  נבנה כל  כנסת ישראל..כאן כל הפרשה ענין אחד הוא שמרמז  לבנין כנסת  ישראל וזהו שאמר בזוהר הקדוש דהא כל מילי דאורייתא  כלהו  מלין עילאין ויקרין.
ובאמת הם סודות עילאין וכל הפרשה עסק אחד איך שעבד יעקב ז שנים והוציא מתחת יד לבן  הב בנות  מקודם לאה עולם דאיכסיא  שישראל קשורים בשורש …ואחר כך זכה לרחל ..עד שנולד יוסף לתקן  המעשה  והפעולה של כל  ישראל.וזה כל העסק,שהוציא מתחת יד לבן הב בנות תרין ציפורין ..מדרש  רבא  היה לו ס רבוא  עדרים מכוון לנפשות  ישראל..זה כל  ענין  הפרשה שכל כנסת  ישראל  היה  בגלות  אצל  לבן  בקליפה והוציאם מיעקב  משם. ‘
כך יעקב עם לאה ורחל מוציאים בולעו מפיו של לבן . כך הולדת הבן האדם האמיתי יוולד עי ההכרח לעבור דרך קשיי הקליפה העולמית המיצגת את הרע עד שנצליח להיות ישראל העברי. כך היה מגלות יעקב בארם  המיצג את כל הגלויות והחושך שלהם עד ימינו. ובה אנו כבר מתחילת מאמץ קיבוץ הגלויות והקמת מדינת ישראל  עם  כל  הקושי בויהי אור  רוחו של משיח.
וזאת עם המעבר לכיבוש כל ארץ ישראל שהוא התרחבות החזרת השכינה לציון ומעבר להליך משיח בן דוד יחודיות תורת ישראל הנובעת מהזהות העברית לתיקון המוסריות בעולם.
רבי  יעקב  אביחצרא זצל.ספרו מחשף הלבן.
‘ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה.ראשי תיבות משיח ו ו .לרמוז על מה דאמרזל.דוואו של אליהו זל ממושכנת  אצל יעקב אעה עד שיבוא משיח צדקינו ותחזור לו .
ויחלם והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמים  מלאכי אלוהים עולים ויורדים בו.
והנה המעשה דנתגרית אשת פוטיפר ביוסף  באותה שעה נתקבצו כל המלאכים  החיצונים להחטיאו  עד שעזרו הקבה.הנה האדם נברא בצלם אלוהים  עשאו הקבה כדי דיהיה כל איש  ישראל  מרכבה  לשכינה ממש.נקרא  אדם גימ מה  אתם קרויים אדם  ולא  אומות  העולם. שם מה הוא שמו של  הקבה ולא חתם שם זה רק  בישראל.שם מה בריבוע גימטריא קל וקל גי סולם מוצב  ארצה דאין שום דבר  מפריד בינו לבין קונו..אפשר דלזה גכ רמזו רזל המתפלל צריך שלא יהיה דבר חוצץ בינו לבין  הקיר…עיקר ושורש  הצדיק שגורם לו להיות סולם מוצב ארצה וראדו  מגיע השמים הוא שמירת  הברית שומר הברית  קודש  כראוי.זהו הנקרא סולם מוצב ארצה וראשו  מגיע  השמים  אותיות סולם מורות על הברית.אב הבריתות  דהם היסודות של זרע  ישראל  הוא יוסף הצדיק  עה כנגד היסוד ..כדנתוסף שם הויה  על סלם הוי בגימטריא יוסף.
אפשר לרמוז  על בית הכנסת בתי כנסיות של מטה יש כנגדו בתי כנסיות של מעלה ..’
יעקב מתחיל את הליך המשיחי גאולי שיוסף המלך הוא יסוד תשתית העמידה מול כל קשיי חומריות  העולם.
הרב הורוביץ השלה הקדוש.ספרו שני לוחות הברית חלק שער השמים ב.
‘ועתה אודיע ענין יעקב עם רחל ולאה כפי המבואר בזוהר ובדברי המקובלים.רחל בסוד הבינה  אימא עילאה רחל בסוד המלכות אימא תתאה. סוד זיווג העליון חכמה ובינה לסוד זיווג התחתון  תפארת ומלכות.ויעקב  הוא תפארת  ויאהב את  רחל. ולאה היא מעולם  הנסתר  וזה  סוד לאה  שנואה  דבר שאינו מושג  לחוש, השכל  בעצמיותו  ורחוק ממנו  נקרא שנוי  היפך אהבה.
והאהבה  הוא סוד הגילוי  השמחה בו. ולאה  שהיא בסוד  הבינה  הולידה שישה בנים  ובת אחת כי כן נאצל  מבינה  ששה בנים  שהם שש קצוות  ובת אחת היא מלכותצ שמה דינה.וסימנך בלשון. רזל דינא דמלכותא דינא דינא אותיות אדני.ורחל הולידה שני בניםצ הנקראים צדיקים יוסף הצדיק ובנימין  הצדיק.כי רחל  היתה  יפה כלבנה  סד  מדת  מלכות היא בין שני צדיקים  כמו שכתב  הזוהר  חא קנג. צדיק  מלמעלה  ממנה  הוא  סוד  יסוד יוסף  הצדיק וצדיק למטה ממנה הוא  סוד  הצדיקים  המתעוררים  מלמטה למעלה …’
כך שתי קבוצות בעם העברי לאה הצד הפנימי העברי הנקרא בינה הנסתר והצד העברי הנגלה הנקרא חכמה המתגלה באופן יותר גלוי בהויה האנושית המדינית.שני אישים מיצגים זאת יהודה  ויוסף ובנימין.מלכות יהודה הצד הנסתר בהיביט פנימיות סגולת ישראל של התורה במדיניות והצד הנגלה של הגדרת החכמה האמיתית של הגדרת מלכות יוסף ובנימין המכניסים בכלים אנושיים מקבילים לאומות העולם את המוסר בפוליטיקה והכלכלה האנושית.
השלה הקדוש.חלק שער השמים.’אני ד אלוהי אברהם אביך ואלוהי יצחק הארץ אשר אתה שוכב עליה …תנן שנתקפלה לו ארץ ישראל .אלא ארץ ישראל  אתרא עילאה  קדישא  אית ליה לקבה ואקרי  ארץ  ישראל והיא תחות דרגא דיעקב …’
חנוכה .המהרל ספרו נר מצוה.
‘כי ראוי שיהיו נרמזים אלו ארבע מלכויות  בראשית  הבריאה כי אלו ארבע  מלכויות שמושלים בעולם לא היו  רק בשביל כי אי אפשרה שיהיה העולם שהוא העלול מן השם יתברך  שיהיה העלול הזה  בלא חיסרון  רק נמצא עמו חסרון והחסרון  הזה  הם ד  מלכויות.לפי שהמלכויות. האלו  ממעטים כבוד השם יתברך בעולמו …כי השם יתברך ברא הכל ..כי אין העדר והחסרון  מפעולת הפועל  כלל .אבל החסרון הוא מצד חסרון העולם  דהוא העלול..שיש חסרון בבריאה עצמה דהחיסרון אינו מפעולת השם יתברך .וזה היה סיבה עצמית .לכן המלכויות  ראוי שיהיו ארבע  כי המלכויות הם יציאה  מכבודו יתברך .והוא יתברך אחד  והאמצעי  הוא מתיחס  אל אחד כאשר האמצעי בפרטנ הוא אחד ולכך בית המקדשה וירושלים  שהם אחד  בלבד והם באמצע העולם .וכן ישראל שהם עם אחד  מסוגל להם הארץ  שהוא אחד בלבד לפי שהוא באמצע העולם.כלל הדבר דבר שהוא אמצע מסוגל לו האמצעי והיוצא מן האחד הוא מתיחס  לד כנגד ד רוחות שיש בהם יציאה מן האמצע .לכן המלכויות הם ארבע ..
.עם זו במספרו יג והוא מספר אחד כי ישראל  הם יג  שבטים עם שבט לוי  כנגד האנ שבאחד  שהיא א  והח  נגד בני האמהות  שהיו ח  ועוד ד בני השפחות …
.ופני כי המלכויות  הם חשיבות העולם לכן ד מלכויות מחולקות כנגד החילוק בעולם  ויש בעולם אחדות  ישראל שהם אחד.ראוי  שיהיה  ד מלכויות  אלו מתקשרים  יחד עם ישראל עד שיהיה  הכל  אחד..
.רק שממשלת אלו המלכויות  הם חסירי המעלה האלוקית  הנבדלת שהיא לאדם ומצד הזה יש לם הכוחצ הבלתי אלוקי  ולכך היו נראים כתואר חיות…כי יש באדם עוד מעלה שהוא עצם האדם  והוא צלם  אלוקי..אתם קרוים אדם ואין אומות העולם קרויות אדם ..אומות העולם יש להם צלם מוטבע בגשמי דברים…
.כי חלק  הג הוא השכל  שהמלכות  הזה  היה בו  החכמה והתבונה .כל ענין  מלכות זה היו מבקשים החכמה כמו שהוא מבואר מן היונים  ולכן היו נותנים דעתם על התורה ולבטל אותה  מישראל כי לא היו רוצים  שתהיה החכמה  בפרט שהיא  יותר  חכמה  והיא יותר עליונה  מן החכמה האנושית  שהיה להם  כמו שהיא התורה שהיא החכמה  על  הכל.והחכמה הזאת שהיא על הכל לא שייך אל האומות..
.ולכך כפי מדת השכל  היה ממשלתם  בכל העולם והכל לפי המדה .ולכך המלכות הזאת לא היו מתנגדים לישראל  רק מצד התורה השכלית  ומצד התורה האלוקית וכך היה כל ענין מלכות שלישית  לבטל מישראל  מעלת התורה  האלוקית …
.ולכך נעשה נס הח ימים וראוי היה זה שיחיה בכה בכסלו שאז האור יוצא .כי כה באלול  נברא האור בעולם …ויש לאור ד גבולים הגבול האחד  שהאור הואנ בתכלית התגברות שלו וחשך בתכלית המיעוט  ומשם ואילך  מתחיל האור  להתמעט והחושך להתגבר וזהו בתמוז.יש גבול שהאור והחושך שוים מכאן מתחיל האור להתמעט והחושך להתגבר  זה חודש תשרי.יש גבול שהחושך גובר על האור לגמרי  זה חודש טבת.ומכאן ואילך מתחיל האור להתגברה…והנה התחלת האור  שיוצא מן החשיכה  הוא בכה  בכסליו …’
תורת המהרל מפראג בכלל ובפרט על חנכה דרושה לימוד מעמיק בוודאי. יציאה מן אחדות ההויה העולמית של  ד  המלכויות מתנגד לאחדות האדם השלם שהוא ישראל. ישראל הוא הכוח האחדותי בעולם המלכויות . יוון היא ההתנגדות  הכי  עדינה ומורכבת הואיל והיא הניגוד  הבא מן השכל החכמה. יוון מעונין לפי המהרל לנתק את ישראל מן החכמה העל טבעית האלוקית שהיא התורה. התנגדות לעל טבעי של החכמה התורנית  האלוקית שהיא מהות העם העברי. ניסיון להפוך את חכמת התורה לעוד חכמה אנושית בספרית יוון .לכן biblios זה תרגם ספריה ביוונית. להפוך את התנך לחכמה אנושית ותו לא ואז אין צורך במוסר אלוהי בחברה.זה תרבות יוון המהללת את החוכמה המדעית אנושית. חכמה אנושית  מדעית ודאי נצרכת לבנית  העולם  אלא דישראל מכניס בה את התוכם האלוקי התורני .לכן חנוכה היא בעצם להאיר בנרות העל טבעי את חכמת יוון הטבעית איחוד  הכל  דרך העינין האלוהי העברי ואיחוד המלכוית דרך מדינת  ישראל. מספר שמונה המאיר  את  מספר שבע .העל טבעי בטבעי. זה המאבק  העולמי היום ותפקיד ישראל להצליח בכך.

תגובות

עוד בנושא

עוד מהכותב

דילוג לתוכן