משה רבינו יוזם הגאולה .הקבלה לדמות חתני האהוב שמסר נפשו

משה יוזם גאולת ישראל מגלות מצרים להיכנס לארץ עם התורה לפני התגלות ד אליו. משה הוא משיח דגם היוזמה המנהיגות עבור הכלל אהבת האחר. משה הבל רועה הצאן שבכל הדורות. כך חתני האהוב אוריאל כהן חייל מילואים גבעתי היוזם והמוסר נפשו במציאות עבור כלל מדינת ישראל ותורתה. קוים לדמותו מיתוך פרשת שמות.

נרות שבת
לומדים בפרשה
נכתב  בדמע  עי חותנו מאיר ואקנין  המצדיע לו  ואוהבו כבן המתגעגע לנצח אשר אוהב ואזכור אותך לתמיד עד תחיית המתים.
נכתב  עי  מאיר  משה  ואקנין .ירושלים.
אנו פותחים בלימוד ספר הגלות והגאולה כדברי הרמבן , יציאת העם העברי  מכל מצריו הלאומיים  והאישיים לחזרה לארץ העברים ארץ ישראל. במאמר זה הנכתב  בתוך  אבלו של חתני הקדוש הגיבור אוריאל כהן היד בוגר ישיבה  תיכונית  קרית  הרצוג וידיבה  גבוהה כרם  ביבנה חייל  לוחם בגבעתי וחייל מילואים בגבעתי רב סמל  ראשון מפקד האמר כלכלן  בכיר בבנק מזרחי טפחות  אשר גלם באישיותו היוזמת  הרבה מצדדי משה  הגואל מיתוך  דמיון  בתכונות משה של יוזמה ועשייה רצונית עבור הכלל  מבלי כפייה. גם אישיות  משה  שלת הנהגה מדינית  ותורה ויהי  בישורון  מלך! יוזמה  ואחריות לדאוג לעם ישראל לארצו ולתורתו.  אוריאל היד חתני  האהוב דאג פרקטית לצו הבורא ליכנס  לארץ  ישראל לשמור  עליה ובזכות  זאת  יש  משמעות  ומציאות  לתורת ישראל במציאות  שהיא ביטוי נשמת  כל השישים רבוא  של  ישראל. וכך היה מרן הרב עובדיה יוסף זצוקל תמיד מדבר על עליונות וחשיבות חייל צהל שבזכותם התורה והארץ קיימים.זו זכות חתני האהוב היד עם כל צהל.

  נלמד את  התכונות.

1 היוזמה האישית היא יסוד הקדושה והתורה והכלל וארץ ישראל.

משה יוזם הגאולה מעבר בן  דור  האבות של ההבטחה לדור  הבנים של  היישום הפרקטי והדורש מאמץ ענק מעשי ולימוד תורת אמת.

כך חכמים  אומרים לפי הארי ראשי תיבות  משה מה שהיה הוא  שיהיה זה משה והוא יהיה  הגואל הראשון  והאחרון.אנו מחוייבים ללמוד הדיק היטיב את עומק אישיות גואל ישראל הראשון שהוא משה. נציין בכך שמשה הינו בסדר תיאור הפרשיות התורה ראשית כול גואל ישראל מיוזמתו ורק לאחר מכן מקבל התורה עבור ישראל. התורה והמצוה נתנו לעם שיוצא מגלות המצרים היסטורית עד  היום.מצוות  התלויות   בארץ  ולא  הפוך כנאמר  עי  הרב  צבי  יהודה קוק זצל.משה הינו אישיות שנקראת טוב כנאמר בפסוק ושמו גם לפי חכמים טוביה הוא נולד עם אור גדול וגם מהול.משה יוזם לגמרי בבחירתו לצאת מנוכחות של תפקיד יוסף יועצי  המלכות כמו הרבה מנהיגים יהודים בעולם ולקדם את גאולת עמו  העברי  ולהשיל ממנו  את  בגד  המצרי  ולחזור להיות עברי המעביר את העולם  לגאולתו עם התורה במציאות החברתית ולא רק בתור  דת. לכן תכונה הראשונה של משה הינו היוזמה האישית ולא פאסיביות של המתנה לאין קץ הנהפכת לציפייה בלי מעש לצאת ממצרים של  כל  הדורות . משה הגדל בתוך עילית תרבות מצרים  העתיקה מתעתד להיות יורשו של פרעה.דווקא  מיתוך מציאות  זו  משה בוחר לצאת  אל אחיו העברים וכך ליזום ממש עצמאית את  גאולת  ישראל  מבלי שום התגלות  אלוקית  עדיין  שתקרא  רק  60 שנה לאחר מכך.זו עוצמה  נפשית  של  יוזמה ועשייה אדירה  גם  לעזוב את  מנעמי הארמון  המצרי ותרבותה ! זו הנשמה  הענקית  של  משה שהיא  כוללת כל  ישראל בעקבות  מסירות  מנהיגותית זאת.
הוא עוזב את איזור הנוחות של ארמון פרעה והורג מצרי ובכאן דוחף את הליך הגאולה.כך בפסוק ויצא אל  אחיו. האבן  עזרא מביא אחיו המצרים.משה בחר באחיו  העברים.
רבי יעקב אביחצרא זצוקל.יום א בערב של השבוע היה  הילולא של הרב.ספרו מחשף הלבן.
‘ויאמר ד אל משה שלח ידך ואחוז בזנבו וישלח ידו ויחזק בו  ויהי למשה בכפו.אפשר לרמוז דהשתא עסקינן בקטנות דזעיר אנפין שהחיצונים נאחזים בו כמש ויהי לנחש.והשכינה בזמן קטנות נקראת צדק שהוא דין גמור כידוע.ובאה התורה להורות לנו שעי מצות הצדקה  מתמתקים הקטנות  ונדחים החיצונים ומקרא מלא  הוא  וצדקה תציל ממות והמות הם  החיצונים. שעל  ידי הצדקה חוזרת השכינה מצדק לצדקה היינו מדין לרחמים. אפשר דלזה רמז  הכתוב  כי מי בז ליום קטנות כלומר הקטנות דהוי בכל  יום שאוחזים בו הדינים מי הוא זה שנדבו לבו לבזבז ממונו  לצדקה..שהנדיבות בצדקה  היא  סגולה למתק הקטנות.והנביא בא  לשבח האדם הנדיב שמתכוין לתת הצדקה למתק הקטנות.זהש ונדיב נדיבות  יעץ, דהיינו יעץ דבר  טוב  בנדיבותו. והוא  על  נדיבות  יקום על נדיבות  גימטריא הקטנות   עם  הכולל .כלומר כוונתו בנדיבות  זה למתק הקטנות .זהו כוונת הפסוק ויאמר  ד אל משה שלח ידך ואחוז  בזנבו שהנחש  הוא  הקטנות  אמר לו  הקבה תיקון  הקטנות  הוא  הצדקה לכן שלח  ידך  היא  הצדקה  כמש פתח תפתח ידך ובזה יתמתק הקטנות  ולא יתגבר .וכן עשה וישלח ידו  במתן צדקה  ואז ויחזק  בו  נתגבר  עליו  וכפאו .זהו ויהי  למטה  בכפו.דהכף נקרא כך  עם שם  שכשנותן  הצדקה כופה  האף  והחמה כמש מתן בסתר כופה  אף .דעל ידי  הצדקה שנותן מכף לכף כופה את  האף…’
הנה דברי האביר יעקב זצוקל מלמדים אותנו את מהות עוצמת נשמת משה הכוללת בהיותה מהות הנתינה של הצדקה  הכי גבוהה שהיא להנהיג ולגאול  את  ישראל מכל שיעבודיו במצרי הגלות הלאומי והפרטי. וכך משה מגביה את קטנות מציאות העולם והאדם לעילויו  הנשמתי דרך הוראת  פעילות היוזמה. צדקה היא יוזמת האדם בכל מישור  חייו. היציאה ממצב של  קטנות למצב  של  צדקה לאומית ופרטית ותורנית. היוזמה לפעול עבור ישראל במוכנות  של  הקרבה עצמית מוחלטת  בלחימה  הוא  האחיזה  בנחש שהוא  האדם  הטבעי החי  לעצמו והפיכתו לצדק  של  צדקה  שהיא הירתמות  למען  הכלל. הנתינה העצמית היא הפיכת  הצדדים של יתרת החומרנות שהיא נקראת נחש  בלשון התורה וכפירוש המקובלים, לעלייה של מידת הצדקה.טיפול בחומר  העולם הוא רצון הבורא ומצוה אלא דהנתינה  העצמית מעלה את חומר העולם לעילויו של  הצורה הרוחנית כשהוא נהפך לשליח  ציבור אז הכל  קודש אין  חול חומר ורוחני הקדושה.זה תודות ההקרבה של  העצמיות האישית  בפעילות עבור  התורה המשפחה המדינה  הצבא הכלכלה הפוליטיקה הציבורית  ועוד. זו  אחיזת  משה וכל מובילי הדורות כמו חתני  אוריאל הלוחם במידת  הצדקה נכי  עליונה של מסירת  עצמו  המעלה את  מידת  הנחש החומרי  למקורה העליון. כך גם תלמיד  חכם  נקרא  נחש  וגם  יעקב היה צריך לקדש את  הנחשיות .אלא לוחמי צהל כמו  חתני היד ואלה  כל  הםועלים  עם  אל  בכל חסד בכל  תחום ועליהים  לומדי  התורה ובעיקר  מלמדיה שזו  תורה  של  חסד  כי  היא  מועברת לשני.
רבי דוד  אביחצרא זצל אחיו הבכור של הבבא סאלי זצל ספרו פתח  האוהל.
‘וגם ה תבות אלו שהם ותרא אותו כי טוב הוא, הן המה  לעמת חמשה גם  כן שיש  במדרש  טוב שמו  טוביה שמו  הגון  לנבואה  נולד מהול  נתמלא הבית  …’
כך אוריאל היד חתני כבני  מבית הכהונה כמו שבט לוי של משה גם היה כולו אור כולו טוב וגם השיג את מהות המילה שהיא קידוש השם הארצי.
2 ידע ונסיון של המנהיגות וניהול בהשגחה ד מיתוך ניסיון  וחכמת של מלכות האומות שזרם הפועל עם אל בגאולה משתמש בו.
מהרל מפראג נצח ישראל פרק כח.
‘משה נתגדל בפלטין  של פרעה ואף מלך המשיח שעתיד להגלות  במהרה בימינו ישב בניהם  שנאמר שם ירעה  עגל  ושם ירבץ כפיר.כי ראוי שיהיה כך כי בשביל שההעדר הדבק במלכות  רביעית  שהיא מלכות שמגיע לה  הפסד מחייב  בעצמו דבר זה שיגלה מלך המשיח. כי אין העולם חסר מלכות בהכרח שיגלה מלך המשיח כי כאשר מגיע העדר למלכות רביעית מתחייב התגלות מלכות  משיח.לפיכך אמר שיושב על פתח מלכות  רביעית..ולכך המשיח  מתעלה ומתגדל בתוך מלכות האומה  כמו שיוצא הפרי מתוך הקליפה…’
והנה דברי קודשו של המהרל מפראג שמבארים הליך גאולת ישראל ממש מובנים כבר מראשית קוממיות  ישראל שראשיה היו בוגרים תרבויות  מלכויות  אז  שבה למדו מדיניות צבא וכלכלה. וכך כמו  יוסף הצדיק המלך העלה את מדע הכלכלה  המצרי הפגום הכוחני לרמה  של  מוסר הצדקות  העברית. כך  גם חתני הקדוש והגיבור  אוריאל השתמש בחכמת הכלכלה והבנקאות המערבי בכדי לרומם אותה בפיתוח כלכלת ובנקאות  ישראל עם מוסר ואהבת השני.וזה ממש קידוש הדוקטרינות המערביות שיש,בהן  פגם  באהבת האחר בתחום הכלכלי.כך חתני היד  ביצע כלכלה עם  חיוך של רכות עברית עם עזרה  לזולת.לכן היה מוערך  בכל  הדרגים עד  מנכל בנק  מזרחי  טפחות  שבא לנחם אותנו עם עוד  תעשיינים ושרי ממשלת  ישראל. כך היה אוריאל מבחינת יוסף גימטריא ציון לפי הפרי צדיק.
3 המסירות עבור האחר האישה המשפחה כולה והחברים באזרחות  ובצבא ובעצם עבור תיקון כל  האנושות.כי תיקון האחוה זה תשתית  כל  התורה לתיקון ההויה האנושית  חברתית בכללותה.
רבי יעקב אביחצרא הערב יום ראשון הילולה דל הרב.ספרו מחשף הלבן פרשת יתרו.
‘כתב רבינו (הארי זל) זלהה דקין נתגלגל ביתרו קרח  מצרי והם ראשי תיבות י ק.ם  דהיינו הנשמה של קיןמ נתגלגלה ביתרו  והרוח  בקרח והנפש במצרי .ומשה רבינו עליו השלום  הוא הבל.ומשה  רצה לתקן נפש קין  שהיתה  במצרי  לפי שהוא  אחיו  ותיקנה על ידי שהרגו בשם המפורש  ולא בחרב.וההריגה היתה  על  ידי שם מב שהוא המעלה  לקדושה כידוע…וכתב רבינו זלהה דכשהרג מרעה את המצרי ותיקן נפשו מיד  באותה שעה נכנסה הנפש ההיא ביתרו ומיד כפר בעבודה  זרה.באותו יום ברח משה מלפני פרעה והגיע  למדין  ונתן לו ביתו  כשנתן לו ביתו  זכה לנשמה דקין.נמצא שיתרו  זכה לנפש ונשמה דקין מתוקנים…’
כך תורתו של הארי החי זל המובא עי רבי יעקב  אביחצרא כדרך חכמי מרוקו הכלליים .כך משה הוא מהות הבל רועה הצאן של מנהיגות עם נתינה והכרת האח הכרת השני.זה תיקון חטא קין  מול  אחיו. משה הוא המתקן את  חטא  האחוה של  קין  הוא עצמות ההנהגה מיתוך מסירות  מוחלטת לכלל ישראל כולו .כך חתני היה מבחינת  הבל האוהב את האח את  השני ורועה הצאן של  המנהיגות  האמיתית איך שהתורה רוצה אותה. חתני כמו משה שבכל  דור נתינה מתוך  הנהגה וענוה.כי הנותנים בכל מאודם הם המנהיגים שהתורה מתארת משם עבר האבות  השבטים יוסף יהודה המלכים דוד  המלך התנאים האמוראים עד לוחמי דורינו  וחכמי התורה שלה וכל הפועלים  עם  אל.אוריאל מסר נפשו בנתינה מוחלטת מיתוך נתינתו בכל יום בימי חייו בעבודתו משפחתו חבריו ובצבא בתור מפקד
הרב  הורוביץ השלה הקדוש ספרו שני לוחות  הברית פרשת  שמות תורה  שבכתב.
‘משה רבינו עה שקול נגד  כל  ישראל נתקיים בו  היאורה תשליכוהו  במקום אוקיינוס מאסר  התיבה  כאילו  שמש  וירח  קדרו לו כמו המבול וכאילו  הוכה חס ושלום בסנורים כאנשי סדום.ותחמרה בחמר לטהר את החמר  דהיה להם בחמר  לטהר את החמר  שהיה להם לחומר  בדור  הפלגה. הזפת  על הבערת  כבשונות  לשריפת הלבינה  כבד פה במקום בלבול  לשונם . שיעבוד  ישראל  היה בטיט  ובחומר ..והנה ראשית הבריאה היה אדם ותולדותיו  קין  והבל .ועתה  תוחזר  לתיקון ישראל  להזדכך והם קרויון אדם הבל הוא  משה  רבינו  עה כמו שכתבו  המקובלים .וקין הוא  יתרו כי חבר  הקני נפרד  מקין…’
כך השלה מלמד על נפשו הכוללת של  משה,רבינו  הגואל  והמתקן את  כל  הדורות של  המבול  הפלגה סדום שהתגלגלו  במצרים ונשה  העלה אותם והוציאם מהמיצר למקורם האמיתי..יציאה מהגלות לארץ  ישראל.
כך חתני היה  בו  רצון  אמיתי  לפעול ציבורית  כללית בלימוד תורה בישיבה כשהיה בה בעבודה הגדולה בתוך  כלכלן ובצבא בגבעתי עם רעיתו שתחיה ביתי  חנה ועם משפחותינו כהן וואקנין  ועם  כל  חבריו.
דור של נשמות ענקיות של גאולת ישראל ארצו תורתו  וכל המדינות בעולם ובחרו לעשות  זאת מיתוך ארץ ישראל שהיא הקדושה,הכללית והיא יכולה  לגדל קדושים וגיבורים  כמו חתני  האהוב אוריאל  כהן  היד  בוגר ישיבה תיכונית  קרית  הרצוג  וישיבה  גבוהה כרם  ביבנה  כלכלן בכיר  וחייל גבעתי  בסדיר  ובמילואים  עד  נפילתו מות  גיבורים וקדושים. כך כל  חיילי צהל שיחו  המצילים את  כל  העולם  היהודי בכללותו.
כתב בדמע חותנו המתגעגע לעד .מאיר משה ואקנין  .ירושלים.

תגובות

עוד בנושא

עוד מהכותב

דילוג לתוכן