השקל העברי הקדמה לפורים

שקלי ישראל מבליטים את הערך היחודי של כל יהודי באשר הוא בבנית המקדש הלאום והתורה עם שימוש נכון של העושר הלאומי העצמאי בארצו ולא בתוך האומות לבניית כלכלתם. .התמהמהות בין הגויים בגלות מובילה להרס עצמי ולגזירות המני הדורות.

נרות שבת
לומדים בפרשה:
נכתב בגעגוע  ע”י מאיר  משה ואקנין חותן אוריאל כהן הי”ד שמסר נפשו במלחמת  העמלקי  ישמעאלי  פרסי  העזתי לקיום נצח ישראל דרך מדינתו ותורתו.הי”ד ז”ל.
שקלי ישראל מבליטים את הערך היחודי של כל יהודי באשר הוא בבנית המקדש הלאום והתורה עם  שימוש נכון של  העושר  הלאומי העצמאי בארצו  ולא בתוך האומות לבניית כלכלתם. .התמהמהות בין הגויים בגלות מובילה להרס עצמי ולגזירות  המני הדורות. נצח ישראל מתגלה דווקא בפורים. אידאל תרומה למקדש של  כל העמים כולל הערב רב ודיחוי אידאל זה  רק לאחר תיקון חטא  העגל ההיסטורי.
 .נכתב בגעגוע  עי מאיר  משה ואקנין חותן אוריאל כהן היד שמסר נפשו במלחמת  העמלקי  ישמעאלי  פרסי  העזתי לקיום נצח ישראל דרך מדינתו ותורתו.היד זל.
.מועד זמן הנצח של  חג הפורים הינו חג יסודי בלוח השנה היהודי שמקורו עברי ,אשר הוא מסמל את כל מורכבות והנצח של ההיסטוריה ישראלית הנהפכת  ליהודית למרות מניעים שהם לפעמים פרי כפיהים שלנו בעצמנו. והוא תמיד נמצא  בתוך פרשיות  תיאור הנדבה  של שקלי  ישראל וחלק מהעושר הלאומי לבניית  המשכן או ספר ויקרא הקרבנות של הצריכה בקדושה.לכן יעד  ומוסר השכל של פורים הינו החזרה לארץ  ישראל  להמשיך את נס נצח ישראל בארץ  ישראל שרק שם התגלות תורה שבעל פה ומחיית עמלק  אפשרית.
להבדיל  מיכך מול הישארות עושר זה במלכות העושר של אחשורוש ומשם כמעט לאיבודו על  ידי שקלי המן .כי פורים היסטורית  היה בתקופת חזרה של בניית מקדש  השני שאחשורוש  עצר והיהודים היו בפרס ולא הצטרפו ברובם לשיבת ציון.פורים ניגודיות בן הקהילתיות בפרס לבין ישראל לשבטיו  וגם עם קהילות  אלא מסביב למקדש בירושלים וזה פשוט!  שקלי אחשורש והמן  להשמיד את היהודים מול מחצית השקל של הישראלי אשר נדבו לבו לבניית מקדש בירושלים ולחיות את הקדושה בארצו.נצח ישראל של חג הפורים הנובע מאורה של ארץ ישראל שרק היא משמידה  את  עמלק והתגלה אור זה בפרס כי הדר קבלו את התורה מרצון, ומרדכי ואסתר פעלו להמשך בניית  מקדש  השני עם אישור אחשורש.
.שקלי היהודים המסמלים כל נשמה ישראלית אשר היא יחודית והיא עולם מלא  ומשפיעה על  כל  היקום עם מצוה אחת שלה מול רצון עמלק המן והיטלר ימח שמם  להשמיד חלילה כל אחד ואחד מהיהודים  כי  הוא עולם מלא.זו יחודיות ישראל לכן מחצית  השקל של כל  אחד! זה חוסר החשיבות שעמלק נותן לנפש אחת מול וחי בהם של כל שקל ישראלי .מכאן פרשת שקלים לפני פורים.זהו קשר מהותי!כסף בשימוש הרע ורואים זאת  במלחמה  העזה בעמלק משמחת תורת ארץ  ישראל שרצו לבטל, מה עשו עם  כסף.לכן כסף  מול כסף בשימוש  ערכי וטוב של ישראל עד היום  במדינתו.
.קריאת פרשת השקלים לפני פורים. נשיאת הראש וחשיבות כל פרט ישראלי שהוא חיוני עם האות רק  שלו בתורה של השפעה פנימית ועולמית.וזאת העושה חמס העמלקי ישמעאלי פרסי רצה לבטל את כל פרט בישראל כי הוא ימח שמו  יודע להבדיל מרשעותם מה  הערך  הפרטי של כל אחד מישראל והיהודים בעולם .זה מחצית השקל שרק עם נתינתה  עי כל  אחד ואחד יבנה  המקדש בירושלים ורק  ממנו בריכוז בלי פיזור מיותר  כנאמר על  ידי צדקת הצדיק רבי  צדוק מלובלין,תבנה  הקדושה בעולם.ויש חשיבות גם לרשעי העולם שדרכם התורה מתרחבת למרות שהם לא מודעים.ויש  את מנהיגי  הדור  ומשה  שבדור.ועיקר התורה בארץ ישראל מלמד רבי צדוק ומבבל תורה שבעל פה דווקא.וה מלמד את  משה שגם כסף ועושר  שזו  בריאה אלוקית יש לו מהות רוחנית עמוקה לכן בונים עם עושר מקדש.וכל ישראל מוציא מעושר וחכמות האומות את הקדושה שבעושר ובחכמה שלהם.
– וכך חתני אוריאל כהן  היד ידע את  חשיבות העושר והכסף למטרת בנית ארץ  ישראל בתור  כלכלן עשה מלאכתו נאמנה לקדם באישור  מחלקתו את יזמי הנדלן בבנק  מזרחי טפחות את  בנין  הארץ.ועזב את כל איכות חייו להילחם בתור  מפקד מילואים בגבעתי בעזה כי הבין את  הישיבות  לשמור על כל נפש מישראל ועל קידום המדינה.וגם כמו בני דורו מישיבות התיכוניות וההסדר דלו מחכמות האומות בכל תחום את  העיקר לבניית כלכלת  הקודש של ארצינו.אהבו את  החיים ואיכותם בארץ ובכלל  זו  הקדושה הצטייינות מוסרית.
וכך רבי צדוק מלמד.
רבי צדוק הכהן מלובלין .ספרו פרי צדיק .
‘למה תיקנו קריאת הפרשה בשבת שלפני ראש חודש ולא בראש חודש אדר ..ועכשיו דאין משמיעין מה צורך לקריאת הפרשה…כך בכל שנה שקורין אותה לפני אותה לפני כאלו אתה עומד באותה שעה וזוקף את ראשן..כי המנין מורה חשיבות הדבר כמו שאמרו דכל דבר במנין לא בטל ..לשון התנשאות על השאר…כי המנושא  הוא הראש וראשון דוגמת ראש  האדם…והשם יתברך ציוה לנשא ראש כל ישראל כולם ‘כי בישראל כל אחד הוא דגול  ומנושא באיזה דבר מה  דאין בכל ישראל כמותו  בדבר זה כידוע דשורש נפשות ישראל  הוא מהתורה ב רבוא  דדור המדבר הם מהתורה שבכתב.ועל כן איתא במדרש דאלו היה חסר  אחד מהם לא ניתנה תורה. דהיה חסר אות אחת  והספר  תורה פסולה אפילו קוצו של  יוד  מעכב..איתא בזוהר דהם חיילין דאורייתא שמספר נפשות  אלו הם כוללים  כל התורה כולה.ונפשות דבכל דור שהם מצאצאי דור המדבר הוא מהתחדשות תורה שבעל פה …
.ובכל דור יש גם כן נפש או נפשות של ראשי  אלפי  ישראל …ויש ראשי הדור הכוללים כל  אותו דור דוגמת משה ובהם שורש  משה כמו שאמר הארי זל לשון משה שפיר קאמרת דגדול  הדור  נקרא כן שהוא ניצוץ משה רבינו עה עצמו המגחגל  בכל  דור..
..ואפילו באנשים הפשוטים דיש בכל אחד  איזה שורש  דברי תורה איזהו חכם הלומד  מכל אדם ..אתם קרוים אדם דרק בנפש  ישראל  יש בכל אחד  איזה דבר חכמה  מיוחד..
. אם הרב דומה למלאך ד  צבאות  יבקשו  תורה אם  לאו..גם  בהם יש דברי תורה ..כי דבר ד  הוא תורה  שבעל פה …דאינו  בכתב דברי אלוקים  חיים  היוצאים מלבות  בני  אדם..על ידי עיונו הוא עושה  הדבר
.בבל הוסיפו לציין   עצמם  משאר  בני  אדם . שאינן  בני  מקומן כי מקום ישראל  הוא  בטרץ  ישראל ארץ המיוחד להם ושייך לקדושת  ישראל ושם ניכר  קדושת  תלמיד חכם  . .ובבל עיקר התחדשות תורה  שבעל  פה ..
.משה רבינו נתקשה איך המטבע כסף יהיה כופר  לנפש …כי בכל דבר יש  רוחניות שמזה התהוותו  דלולי  כן  אין  לו  קיום …דבכל קנייני  האדם  יש  רוחניות השייך לנפש  האדם …ובלאו הכי אברהם אבינו עה לא בקש לזרעו רכוש עולם הזה…
.וזה הקליטה מכל חכמת מצרים שהיה חכמתם למילוי תאותם ..מצרים ערות  הארץ ..תאות רעות ..כל דעתם וחכמתם קיום חיותם והוא עי ניצוצין קדישין ממדת חסד שנפלו בשבירת  הכלים .וישראל הוציאו  הניצוצין קדישין ועל ידי זה בהם תוקף האהבה דקדושה ..כסף הוא  אהבה …
.כל נפש האדם יש לעומתו גם כן באדם בליעל ..זה לעמת זה עשה האלוהים …כי הנגיעה בכף ירכו  הוא דוגמת שבירת  הלוחות ….אם זכו נתקן עי צדקה דנעשה  מהרע טוב..
.פורים.

  .הרי מצד אחד  המאורעות היו בעקבות הישארות היהודים במלכות  פרס למרות שהצהרת  כורש   היתה היתה כחמישים  שנה לפני כן שנתנה  רשות ליהודים לאחר שבעים שנות  גלות בבל לבנות  המקדש השני ובעצם את המדינה  העברית.ומצד שני עמלק מהותית וגם   עם    קשר להתמהמהות  בדמות  המן המתנגד לגמרי לישראל רוצה לבטל ולהחליף את  ישראל ולהיות  הוא  מבחינת  ראשית  גוים  עמלק ולא לתת   לראשית האמיתית דהיא  התורה  ישראל  וארץ  ישראל להתפתח כי  זה יחסל אותו. הוא מגיע תמיד כשישראל בדרך  מהגלות  לארצו כך ביציאת  מצרים ועכשיו  בבית  שני  וכך בגאולת  דורינו עם היטלר  וכל  העולם כמעט שרצו למנוע את השיבה לארץ  ישראל  אשר  החלה פרקטית  עם  הקונגרס  הציוני  הראשון בבזל  עי  הרצל  והתנועה  הציונית.וגם כאן היהודים התמהמהו בגלות  אירופא .עמלק  מתנגד מימלא שישראל יגיעו  לארצם  אבל  גם  מנצל את עובדת  שקיעת  היהודים בארצות  הגלות. אלו דברים ברורים  היסטורית.ועד  היום כשיש  חולשה גם  בארצינו  הוא  מגיע  וראינו  זאת  באירועי ה7 חאוקטובר השנה  שלצערינו טבח  בנו  וגם  איבדתי  חתן  יקר  אוריאל  כהן במלחמה מפקד סמר  מילואים  בגבעתי היד זל.אי לכך פורים הוא החג המציין את את שני  הצדדים בד בבד את האיבוד  הכמעט פרקטי של היהודים בגלות השתקעות ואז  עמלק או התבוללות ומצד שני נצחיות ישראל  אשר למרות  זאת באה  לידי  ביטוי והעם  ממשיך  ומתקדם ויוצא  מיכך  חג  כמו פורים  אז  או  חג  העצמאות  ויום  ירושלים בדור  הקוממיות שלנו בעזר  ד  ובישועתו.

המהרל  מפראג  ספרו  אור חדש  על  פורים.
‘ויהי בימי אחשורש  אמר  רב ווי והי נתקיי  מה   שכתוב בתורה  והתמכרתם  שם לאויביך ושמואל אמר  לא מאסתים ולא געלתים בימי אספניונס הקיסר לכלותם בימי  המן להפר בריתי  אתם בימי רומיים  כי אני ד אלהיהם  לימות גוג  ומגוג…לא געלתים בימי המן שהעמדתי להם מרדכי  ואסתר .. כי אני ד  אלוהיהם לעתיד  לבוא שאין כל אומה ואומה שולטת  בהם…’
רבי לוי פתח פירוש כי במגילה הזאת מבואר ומפורש  גודל הצרה לישראל  עי  המן מה שלא נהיה כזאת ולכך פתח להאי פרשתא פתחא מהכא  ואם לא תורישו וגו.כי סבת דבר זה מפני  כי כל  אחד יכול  להרע לעצמו  יותר ממה שהוא יכול להרע לאחר ולפיכך כאשר נותנים  יד וכח  לאומה  שהם שונאים בזה  הם  מריעים  לעצמם נותנים יד וכח לאומה כדכתיב ואם לא תורישו ואז  הפורענות  הבא הוא בא מן ישראל עצמם.והוא  גדול  מאוד כאשר  ישראל בעצמם יתנו כח לאומות. ופני כי  שאול בעצמו חמל על אגג  ונתן  קיום  לאגג בזה נתן  לו  כח  יותר מכל  האומות  שלא  היה הכח לאחד כמו שהיה להמן שהוא  מזרע אגג.’
-כמה שתורת  המהרל  הינה  נצחית ומהותית בכלל לכל  ההיסטוריה  הישראלית  יהודית והמילים  ממש  נבואיות ומחרידות כשישראל  הוא  מביא  על  עצמו  הרבה  אירועים  קשים  מאוד  בהיבטוריה שלו כשהוא  נותן  הכח לאומות  בעצמו  להרע  לו.כך בימי שאול עם חוסר  הריגת  אגג דממנו  יצא  המן שמצא  יהודים יושבים בנחת  בגולה…וגם בדורינו כמה כוח מדינת  ישראל  ומנהיגיה  שנים  נתנו  לעמלק  העזתי  להתפתח עד שהיינו  בסכנה. דברי  המהרל  הם  לדורות! וגם החכמים  שלמדו את  המהרל  ידעו  זאת היטיב בדורות!אלא שרק קומץ חכמים  ומקובלים  העמיקו  בתורתו  לכן  אולי בגלל זה  לא  הוזהרנו… לכן  פורים זה  כמעט  אסון  לאומי רק  מידת  נצח של  משה  וישראל  שיחקה  תפקיד עד  היום. וזה המדרש  שהמהרל  מביא  על  הצורך  להושיע  את  ישראל  מצרות  המלכויות.
-וחתני אוריאל  כהן היד  זל  ודורו שהיה מודע להיותו ישראלי בארצו מכוח מסורת ישראל סבא היה כבר דור  הקוממיות שלא היה בגלות  וגם  לא  נתן  חאויב  להרים  ראש  בהילחמו  ביום  קרב.כך מסר  נפשו להילחם בעמלק המעוקל שבא עלינו מעזה להפריע לגאולת ישראל  ותורתו הוא  הלך בגאוה להילחם והיה מבחינת כנאמר בפרשת  השבוע ויקהל ‘ מאת כל  איש  אשר  נשאו  לבו ונדבה רוחו’. ולצערי הוא ועוד הרבה מחיילי צהל נהרגו והצילו בגופם את מדינת  ישראל מידי העמלקים.וזאת אפשר רק מיתוך  ארץ ישראל  כנאמר והיה  בהניח ד לך  מכל אויביך מסביב  בארץ …תמחה את זכר עמלק.
.מהרל .’רבי חייא בר אבא  אמר ר יוחנן מהכא  והיה  כאשר דמיתי  לעשות  להם אעשה לכם  וביאור זה  כי ישראל כאשר  הם רחוקים  מן האומות כאשר  יש  לישראל קרוב  להם שלא יורישו אותם דבר  זה  נחשב קירוב אל  עיקר כח  האומות ..כאשר ישראל שהם רחוקים  מן  האומות והם  אוהבים האומות ואם כן אותם הדברים שהם  באומות שבשביל אותם הדברים  השי  מאבדם  אם כן  גם  כן הם  בישראל ועוד יותר ולכך אמר והיה  כאשר  דימיתי לעשות  לאומות יבוא  עליהם חו.והבן  זה  מאוד.
.וחד  אמר הוא אחשורש שבטל מלאכת  המקדש  הוא שגזר  עליו לבנות בה …
.לכן אשרינו  חלקינו אם היו אנשי גלויותינו  נזהרים ופורשים  מן  האומות ..ובתחברות  בגלוי סוד  ישראל לאומות לדבר  לשון הרע על  ישראל  נגד  האומות..
ישראל יצאו מזה שהרי הם מפוזרים  ומפורדים בן  העמים…יש להם  חבור אל  האומות..’
-דברי המהרל ברורים היסטורית הפורענות מגיעה מרוב  מגע עם  האומות עד  דורינומעד  כדי  שתף  עםת האויב  והזדהות איתו..וזאת הניגודיות  עם  דור  חובשי  הכיפות של  ישיבות  ההסדר  אשר יצגו את  תורת  ישראל וצהל עם  אהבת  החיים  .גאולה! כך  אוריאל חתני היד  ודורו.
.הבנה שהקדושה היא היא בחיי הטבע שהאל ברא והיא העיקר היא היעד ד הוא האלקים העל  טבעי בטבע  זה היתה הבנת אוריאל ובני הארץ שלחמו עבור  כולנו! הם פעלו בימי השבוע שהם נקראים  גם שבת קטן מטרת הכנסת ערך לעבודה  עצמה המפתחת כלכלת  העולם ביושר היא היא שבת .ראה השלה הקדוש.זהו הקשר בין שבת המקדש והנדבה והשקלים ופורים חוט יישום  הקדושה בעולם המעשה הוא חוזר אותם.
.השלה הקדוש פרשת ויקהל פקודי על עובדת הבנה שכל החיים  החומריים של  ימות  השבוע הנקרא בעצמו שבת הם קודש  במיוחד בארץ המקדש הלא היא ארצינו.
‘יהנה מלאכת המשכן ילפינן ממשכן  . .הנשמה מצד התורה היום לעשותם  סוד עולם הזה ששת ימי המעשה אשר על זה  ירמוז  המשכן .והנשמה  יתירה בסוד עולם הבא ושתיהן נקראו שבת אך מביאה  לזה יום שבת  הוא  עצם השבת .
אבל גם כן ששה ימי השבוע  נקראים גם כן שבת כי שבת פירושו גם כן שבוע .והענין כי בכל יום  צריך אדם לקדש עצמו בעת מן היום ולשבות מפעולות  הגופניות רק שבת כולו קודש.ועל שם זה קראו . בזוהר חג קמד ב. לרשבי שבת.ועיין בראשית חכמה  בשער הקדושה  האריך מאוד  בעינין זה  בקדושה  מעין  שבת בכל  יום.
וזה נוסח  ההבדלה  בין קודש  לחול בין ישראל לעמים .כי החול  של ישראל הוא חול  על  טהרת  הקודש ונקרא לששה ימי חול  שבת הקטן.ולעצם השבת שבת הגדול .והקטן הוא הנשמה מצד  התורה אשר על זה רומז  המשכןמ שהוא  נגד  ימי  הבריאה  והשבת הגדול  בסוד נשמה  יתירה לעולם הבאה.’והשומר השבת  הקטן יבוא לשבת  הגדול’ והם סוד שתי שבתות ועליהם רומז זכור  ושמור  בדיבור  אחד נאמרו…והזכיר יציאת מצרים כי אז  נגאלנו מהקליפות ונבחרנו לעם כנודע ליודע חן…
הצד השני הינו נצחיות ישראל למרות הכל שהוא בעצם מהות חודש אדר ופורים.
מהרל.’רב דימי פתח לה  פתחא להאי  פרשתא מהכא כי עבדים אנחנו ובעבודתינו  לא  עזבו  אלהינו  ויט עלינו  חסד לפני מלכי פרס  אימתי  ויט עלינו חסד  בימי  מרדכי.ופירוש  זה כי במגילה  הזאת נראה  גודל  החסד  והטוב שעשה השי עם ישראל כי עם שהיו תחת האומות והיו שפלים  וירודים עשה השי עמהם חסד להגביה את  מרדכי ואסתר מעלה  מעלה  על המן  הרשע …ולא מצינו דבר כמו  זה …וההצלה מן דבר זה  הוא  חסד  גמור…
.כאשר נמסרו ליד  המן לעשות  בהם כרצונו ואז  השי לקח את  ישראל מידו ודבר זה מורה על גודל  הגאולה כי כאשר  לקח אותם  מיד אחר  אליו  מורה  זה  אל  הדבוק  הגמור שיש להם  אל  השי  ולא כן  כאשר  היו תחת מצרים  שלא נמסרו לגמרי  לכלותם …ליד המן לכלותם  והשי לקח  אותם  אליו  וזהו  החבור  והדבק הגמור ולכך אף אם  כל  המועדים  בטלים  ימי פורים לא  נבטלים  מדרש שוחר  טוב  משלי …’
-הנה  כי  כן ד מציל את  היהודים מהיביט הכללי של  העם שהוא בחסד  אל  עד  היום זהו מושג הדבקות  בין  ד  וישראל  מעל  לכל  מאורע או טבע . ובוודאי דהמהרל מלמד זאת  מן הצד  המהותי של  הדבר אלא שהוא  כמובא כאן שגם מבקר  רבות  את חוסר המעש של  היהודים  בגלות בכדי ליגאל  המביא עלינו אדם שהוא עמלק בהגדרה. אי לכך יש  לנו את שמחת ההצלה  הנובע מהדבקות בה אבל  גם  את  הקושי של ההתנהגות  ההיסטורית  שלנו  ברוב  הגלות שהשקיעה והאיחור  בו הביאה  עלינו  אסונות כבדים של  שמונים  אחוז מהעברים שמתו  במצרים וגם  כל  דור  המדבר עצמו עד לדור גלות  אירופא. זה דברי  המהרל ההיסטוריים.אי  לכך אנו שותים קצת  בפורים כי  זה גם  שמחה  אבל  גם תערובת הטוב  והרע בגלות ובכלל של  חוסר  אבחנה  של  עץ  הדעת  דהיה  גפן לפי חלק מהחכמים.וזה המן מן התורה מנין המן  העץ .חטא  עץ  הדעת ..
.וההצלה מתאפשרת מהמעבר בין ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים  שזו הגלות כשהיא מתארכת  מעבר לזמנה אם  בכלל..למעבר בסוף המגילה לקיימו  וקבלו  היהודים , ביחד  ולמעבר  לירושלים  עם  שיבת  ציון!  לכן בפרשה ויקהל משה הקהיל ואיחד את כל ישראל תנאי למקדש ולהשגת  תורה שבעל פה של  מידת  מלכות בארץ.וכך היה אוריאל היד עם טבע הכהונה המאחדת ומעולם לא הביע מריבה למרות חילוקי  דעות  משפחתיים או חברתיים שהיו לו ואמר  אותם וידע לכבד אותי  בתור  חמיו גם אם חלק  עלי בנושאים  מסויימים  שלא  היו  רבים. זה  כוח  הנהגה של  ויקהל את  כל  הדעות עם דעתו גם.חבל  על  דאבדין ולא  משתכחין.וכך  הפרי  צדיק.
.פרשת ויקהל.רבי צדוק הכהן מלובלין.פרי צדיק.
‘ויקהל משה הוא על דרך שנאמר האספו ואגידה לכם הקבצו ושמעו בבראשית רבה צוה אותן על המחלוקת אמר להם תהון כולכון אסיפה אחת היינו דאז  יוכל להגיד להם אחרית  הימים .וכן כאן שרצה להגיד  להם  מצות  השבת  וציווי  מלאכת המשכן הקדים ויקהל  משה  שיהיו כולם  אגודה  אחת והוא  על  דרך  מה שאמרו סוף עוקצין  לא מצא הקבה כלי  מחזיק  ברכה לישראל אלא  השלום שנאמר ד עוז לעמו יתן ד יברך  את  עמו  בשלום .עוז לעמו יתן היינו  תורה  דבכתב ד יברך ברכה היינו ריבוי  השפעה  בתורה שבעל  פה ..ואמר דזאת  הברכה הוא רק  על  ידי  השלום . בספר  הבהיר וזוהר הקדוש  דאמת ושלום קשיר דא בהא כשמכוונין  עד  אמת אז  יש בינהים חיבה ורעות  ושלום
המשכן  הוא מקום שיוצא  משם  תורה  שבעל  פה ..זה שאמרו  ברכה  מציון  שנא יברכך ד  מציון  על הררי  ציון כי שם  ציוה  את  הברכה.. וכן  הכהנים  דכתיב  כי שפתי  כהן  ישמרו  דעת  ותורה  יבקשו  מפיהו..’
.אחדות של כל האנושות שכולם יתרמו למקדש  בירושלים ויכירו בגוי קדוש העברי כולל  הערב  רב זה כוח  המקדש לפני חטא  העגל ההיסטורי.  ואז  כל  עם  יעבוד את  ד  מיתוך  השפעת ישראל לפי  צורתו הוא  ותפקידו  בעולם.הצרפתי לפי  ערכו  הגרמני ..וכו. זה  היה  המאבק  של  אוריאל  חתני  היד בהילחמו  בעמלק  אחדות  ישראל  בארצו  ואחכ  של  כל  העולם.זה  לא  צלח  בינתיים  ואז  התרומה רק  קחו  מאיתכם מישראל  תרומה…. ההשתעבדות לעגלי הזהב של דתיות אישית  מנותקת  מכל מימד לאומי של עם שיש  לו תורה  ולא  תורה שיש  לה עם.ערב  רב רצו דת כנסייתית ולא  תורה המחייבת  מערך  מדיני  כללי  עם  תורה! ושיטתם  מובילה  לנתק  מישראל ושיטה זו חדרה לחלק מתופשי רק  הצד  הדתי אישי בישראל אז  וגם עתה…ראו ההסיטוריה   עד  היום..
 הם מבליטים  רק  את  הצד  הדתי religieux של אקטים דתיים ועשיית  המנהיג לאלוה מול המקדש  במרכז והסנהדרין במדינה ישראלית תורנית.לכן היה צריך בשלב א מרכז של  קדושה בירושלים של  עם  וממנו לכל התבל עד דכל  העולם יהיה  מבחינת המקדש של  ירושלים.
וזה מסר פורים גם עוברים  מתורה אק הקהילתית הפרס שכציט  הודמדה  בגלל שלא  חזרו  לבית  שני  לתורה של קהילות  אבל  מסביב  למקדש  בירושלים  עם  עושר ישראלי  ולא  רק  פרסי..תיקון החטא..
.רבי צדוק הכהן פרי צדיק .מאמר ב ויקהל.
‘בזוהר  הקדוש מה כתיב בקדמיתא  מאת כל  איש  אשר ידבנו לבו  לאכללא  כלא כו.לבתר סטא זינא לזיניה  ואתו אינון ערב רב ועבדו ית  עגלא  מיד  ויקהל  משה את כל עדת בני  ישראל  וכתיב  בתריה  קחו מאתכם  תרומה לד ולא  כקדמיתא דכתיב  מאת  כל  איש כו.’וצריך להבין לפי מה שכתב רשי דאין מוקדם ומאוחר בתורה דמעשה עגל קודם לציווי מלאכת המשכן כו.
.גם למאן דאמר שציווי המשכן היה קודם קלקול  העגל מכל מקום אמרנו גקודם הקלקול לא הוצרכו למקום מיוחד להשראת שכינה דהיה השם יתברך  שוכן  בלב  ישראל  וכל מחנה ישראל משכן לשכינה .מה שציוה על מלאכת המשכן  היה רק  מה  שהקדים  השם יצברך הרפואה למכה  שצפה שהם עתידין לקלקל  וציוה על מלאכת  המשכן שיהיה תיקון לזה..
.ובאמת איש אשר ידבנו לבו הוא רק  בישראל  שקשורים  בשורש  בהשם יתברך  אשר,ידבנו לבו זוהר דיתרעי ביה קבה …רק  מכל  מקום כל זמן  שלא קלקלו  הערב  רב בפועל לא בא למעט הערב  רב שאף מהערב  רב יוכל להיות  מי  שנתגייר  בלב  שלם באמת ויהיה  בכלל בני  ישראל …ויכולים  לקבל תרומה  מהערב  רב . .אז  הם בכלל אשר, ידבנו  לבו ..
אך אחר שקלקלו הערב  רב  בפועל נכתיב  ויקהל משה את  כל  עדת  בני  ישראל  להפרישם  מהערב  רב  ןאמר להם קחו  מאתכם  דיקא ..כל  נדיב  לב שהוא  רק  מישראל שקשורים  בהשם  יתברך  לעשות  רצונך…שעל  ידי  הרע הנמצא  בערב  רב  מכניסים  השאור  שבעיסה  בלב  ישראל מקליפתם..’
.  כך מלמד אותנו הפרי צדיק וכך נגיע להובלת הענין האלוקי בכל האנושות לפי תפקיד כל  עם והם גם ירתמו לבניית  המקדש  בירושלים ולפיתוח  מדינת  ישראל מאת  כל איש כולל  הערב  רב. וזאת  תודות  ללוחמים על  ארצינו  בצבא  בתורה  האמיתית ובכל  תחום.יהי זכר  חתני הקדוש אוריאל  כהן  ברוך .

תגובות

עוד בנושא

עוד מהכותב

דילוג לתוכן