אנו בחסד האל עליון עלינו נכנסים לחודש אייר מלא מדת ההוד של היותו כבר בקדושת מהות כלליות ישראל סודו וכוח של תורה שבעל פה המתגלה על ידי קוראי המציאות מהתנאים ועד חכמי תורת סוד הענין האלוקי העברי.אייר מרכז חיבור ההכרחי שנותן הוא את אפשרות החיבור של ניסן לסיוון, ובזכות העל טבעית של חיים באירועים במציאות ההיסטורית של עמינו לא פחות גדולים ולדעתי יותר גדולים מיציאת מצרים פורים הסמוך לשיבת ציון וגבורת המכבים בחנוכה אשר קדושתם מתגלה בחודש אייר בה בחודש כי זו יציאה מאלפיים שנות גלות וגם מכל התבל ובמקביל בכינון מדינה בארץ ישראל אשר היא תמצית הנס בשילוב קדושת היוזמה והמעש של העם בציון. חודש אייר שבו היו כבר מרוכזים אירועים של חנוכת בית מקדש הראשן ומרכזי ציון תנאי תורה שבעל פה אשר היא הנותנת את הכנסת התורה בממלכה והם הילולת רבי מאיר בעל הנס ורבי שמעון בר יוחאי אשר היו התווך של ההתנגדות הלאומית תורנית ברומאים ובדורינו יום הזיכרון לחללי צהל עם לצערי השנה הנפילה במלחמה של חתני רסר במילואים אוריאל כהן ואח כלתי אפרים יכמן היד שניהם מגבעתי; וה אייר יום חג העצמאות שכבר נכתב התאריך על ידי הגאון מוילנא (ראה מאמר הרב מאזוז שליטא המיבא בכאן) בהסברו על ספרא דצנעותא.המהרל ורבי צדוק הכהן מלובלין מלמדים אותנו על מהות התהליך הנצרך לישראל ולכל אדם בהיולדו של גלות בעולם וגאולה ממנו כמובן מבלי להשתהות מעבר לנצרך לתיקון העולם והאדם עצמו בחייו והפסקת הגלות תלויה ראשית כול ביוזמת האדם הישראלי היודע לפי חכמי הדור בעלי מסורת תורת אייר שבעל פה לקרוא באמת את סוד האירועים ההיסטוריים והם סוד העיבור העברי של שבט יששכר אשר מהות חודשו לפי הפרי צדיק בתורת הארי הוא אייר ולא כל חכם ובוודאי אדם מסוגל לתכונה זו!.הרי המציאות ברורה כי שמונים אחוז לפי המדרש שמביא רשי בפרשת בשלח מתו בגלות מצרים ברצונם כי מיאנו, לצאת לאחר הזמן הדרוש, להתנתק מהגלות במצרים עם ליקוט חכמת מצרים להעלותה למתן תורה בציון עם תחנת סיני הנצרכת חיונכית מאילוץ חוסר יכולת הדור בהשגחת הבורא ליכנס ישירות כמטרת יציאת מצרים לארץ העברים ארץ כנען.ומטרה זו דורשת כניעה להקבה ולציווי של תורתו לבוא לארץ בלי שום תנאי זהו שמה ארץ כנען מלשון כניעה להקבה.
אייר חודש הגאולה של שבט יששכר יודעי סוד
חודש אייר של זיו ישראל של שבט יישכר בתורת האר"י המובא בפרי צדיק של קוראי סוד האירועים הרואים את סוד עיבור העם העברי ותורתו. הטבע עצמו הוא יישום תורת האבות הלאומית המחברת ומאפשרת את ניסן הלאומי להגיע לביכורי התורה של סיני בירושלים בחודש סיון. ה' אייר
נרות שבת
לומדים בפרשה:נכתב על ידי מאיר משה ואקנין חותנו של הקדוש אוריאל כהן היד שמסר נפשו לקידום גאולת אייר בארץ ישראל הי”ד.ושל אפרים יכמן אח כלתי שתחיה ה”יד .
וגם העשרים אחוז רק שנים מתוכם נכנסו לארץ ישראל והם יהושוע בן נון וכלב בן יפונה שבט אפריםת ויהודה משיח בן יוסף ומשיח בן יהודה אשר הם משיחי ישראל הלאומי והתורני; כך מלמד המשך חכמה מדווינסק לפי גמרא במסכת סנהדרין ששנים מתוך שישים ריבוא נכנסו לארץ וכן לימות המשיח כך הגמרא. וכך היה גם בגאולתינו מעט הגיעו ליסד ארץ.
לכן בוודאי שיש שוב הקבלה בן יציאת מצרים וגאולת דורינו בה אייר שואה איומה קוממיות מלחמת גבורה בתשח ושוב 600.000 היו בארץ לערך בתשח כמו יוצאי מצרים ויש מהות במספר זה כידוע ליודעי חן.אלא שבכאן מדינת היהודים ההופכים לאיטו לעברים הינה חזקה למרות חולשות מנהיגיה לפעמים וגם היא בת כבר עשרה מיליון איש עם תעשייה וצבא משמעותי והשפעה עולמית מה שלא היה בכל תקופת השופטים מלכים ועוד.לכן עם כל ההקבלה דורינו וגאולתו הינו יחודי ותואם את הנבואות על הגאולה האחרונה שבה לא תהיה גלות ובמקביל לפריחת התורה והחכמים והלומדים שלא היה כדוגמתו.לכן זה קורה בחודש אייר המיוחד אשר בוודאי גאולת דורינו חלה בו במכוון מהבורא וגם שבת זו שבת עצמאות עם פרשת קדושת הכלל של קדושים. ואנו מודעים ולצערי חוים את קשיי הגאולה עם כל המשפחות השכולות וגם משפחתי אבדה את חתני אוריאל כהן ואח כלתי אפרים יכמן היד זל.
.רבי צדוק הכהן מלובלין .פרי צדיק . אייר מאמר א
‘איתא בגמרא. ראש השנה יא.רבי יהושע אומר מנין שבניסן נולדו האבות שנאמר ויהי בחודש זיו בירח שנולדו בו זיותני עולם ופירשי כשנתחדש אייר נולדו כבר בניסן.וצריך ביאור לפי זה למה נקרא חודש אייר זיו כיון שנולדו בניסן הוה ליה לקרות חודש ניסן זיו .ונראה כמו שאמרנו כמה פעמים דעיקר האור מהחודש הוא נכלל בראש חודש שמטעם זה נקרא ראש חודש ולא ראשון של חודש …וכולה בתר רישא גרירא.וכיון שנולדו האבות באמצע ניסן לכן ראש חודש הראשון שאחר לידתן דהיה ראש חודש אייר נקרא חודש זיו…להיות מונין לחדשי הלבנה נתחדש ביציאת מצרים שנתייסד אומה ישראלית מקודם היו מונים לחמה .. נולדו האבות בניסן של חמה אחכ נתחדש שמונין ללבנה נקרא חודש אייר זיו שבראש חודש זה כבר היה אור האבות אור החמה ..מקבל מאור ראשון ולבנה מאור החמה ..לעתיד אור הלבנה כאור החמה..
ויוסף הוא הצדיק שבשבילו נגנז אור ראשון זוהר הקדוש :אור זרע ליה קודשא בריך הוא על ידי דהאי צדיק דהוא גיננא דגינתא .. ‘
.הנה כי כן מלמד אותנו הפרי צדיק בתורתו העוסקת במהות ההיסטוריה הישראלית בגילוי שורשיה המהותיים שמתגלים בדור משיחא שלנו. חודש אייר הינו חודש שנתן במציאות גילוי זיו אור האבות דנולדו בניסן שהוא גם חודש גאולה אשר הם תשתית הלאומית של נשמת ישראל ובספר בראשית סיפורי תורת האבות נמצא אך ורק בארץ ישראל שהיא יסוד כל פעולת האבות.בעצם אור האבות הלאומי הקדוש התגלה באייר לכן מהות לידתם בניסן הוא מתגלה באייר שהוא בעצם חודש האבות. וכך גאולת אייר ובכלל הינה קשורה לאבות לכן ניתוק חלילה בין האבות של ספר בראשית ושאר תורת המצוות הינו מניעת גאולת ישראל! כך אייר הוא המחבר בין ניסן יציאת מצרים לסיוון הביכורים בירושלים ובדרך מתן תורת סיני. ניתוק הוא חוסר אמונה בתורה עצמה המחברת את ניסן לאייר וסיון לאייר כך שאייר הוא הצינור.וכך חג העצמאות דווקא באייר ! וכך יש דרך ארץ של האבות כנאמר עי הרב אשכנזי וזו לא דרך ארץ הרגילה של מלאכה הנצרכת, זו מהות אור הכולל של נשמת ישראל הנובעת מג אבות ג מידות ומיושמת דרך תורת משה. אבל האבות הם המרכבה התשתית הלאומית הישראלית הקדושה ומשה רבינו הוא הרב.אסור לנו לעשות מישראל רק משה כי אז אין תורת האבות כמו שאסור לנתק תורת האבות מתורת משה! לכן אנו מתפללים אלוקי אברהם יצחק יעקב ולא אלוקי משה, כי התפילה שהיא גאולת העולם מגלותו בכל התחומים זה מכוח לאומיות האבות .לכן יש בה לדורינו היום חכמים שהסבירו את מידת האבות ושייכותה לגאולתנו כמו הפרי צדיק המהרל הרב קוק הרב אשכנזי ועוד שהקבה יעזרנו ללמוד אותם.
.פרי צדיק אייר מאמר א.’צריך להבין הטעם שנקרא חודש זה בשם זיו..משום שיש בו זיוא דאילנא יותר משאר חודשים…הענין הוא על דרך מה שכתוב כי האדם עץ השדה במדרש בשעה שיצאו ישראל ממצרים למה היו דומין לבן מלך שעמד מחליו אמר ליה פדגוגו ילך לאסכילי אמר לה המלך עדיין לא בא בני לזיוו היה בהן בעלי מומין . עדיין לא בא זיוותן של בני משעבוד טיט יתעדנו ג חדשים ואחכ אתן להם התורה ..הקבה אין צריך ג חדשים לרפאותן…אך הפירוש בעלי מומין מענין טומאת מצרים וירעו אתנו המצרים שעשו אותנו רעים היו צריכים להטהר מטמאת מצרים עדיין לא בא זיוותן של בני…
ועיקר האור קבלו בחודש סיון אך חודש אייר היה הכנה למתן תורה …משום הכי נקרא חודש אייר זיו דאית ביה זיוא לאילנא .. בניסן היה זמן יציאת מצרים וכן נולדו האבות בניסן וחודש אייר שמביא זיו לבניו…כל האבות הם אור הראשון . נקרא חודש זיו חודש אייר שקודם סיון ובו הכנה למתן תורה דאז בא זיוון של ישראל משעבוד מצרים ימי הספירה לטהרנו מקליפותינו ומטמאתינו ובו קדושת האבות שהם גם כן אור ראשון .
.איתא בספר יצירה חודש זה נברא באות ו שנקרא בזוהר אות אמת זו תורה אות ו משהק ומנה יעול על פומא דבנ מלילין לאולפין באורייתא ..’
.זהו בלימוד הרב חודש המאפשר את קבלת תורת סיון ואז בעצם הוא הוא מקור התורה כי באמצעות פריחת הלאומיות הישראלית בהתבסבה באייר שבו כל ספירת העומר נמצאת הוא מעביר את העברי מקליפת טומאת ניתוק מהתורה בגלות לתורה של הביכורים בירושלים אשר היא מטרת תורה מסיני. לכן חודש קוממיות ישראל בדורינו הוא באייר ומיתוכו מתגלה עוצמת מוסרי הנפש שבדור בכל התחומים בצבא בכלכלה בתורה . אייר הוא תשתית ניסן וסיון ולא הפוך.כך אוריאל חתני היד שעם כל אהבתו לחיים ברמה גבוהה ומסודרת במדינת ישראל מסר נפשו עבור קיום זיו ישראל שהחל בה אייר ואז זכות ארץ ישראל ותורת האבות שהיא סוד תורת ישראל ממשיכים בזכותו ובזכות דור חיילי צהל דמסרו נפשם בעוז ובזכות כל הישראלים הממשיכים לפעול לקידום המדינה עם כל המורכבות שהיא היא האחריות. זכות לי ולמשפחתי שנפל בחלקי חיבור לנשמה זו של אוריאל חתני. ואנו נמשיך בעוז ובענוה שהיא היוזמה.העוז והענוה לחי עולמים כך הפיוט!
.פרי צדיק מאמר ב אייר ‘ויב חדשי השנה הם כנגד יב שבטי יק וחשב הארי זל כסדר הדגלים וחודש ניסן כנגד יהודה ואייר כנגד יששכר וכתיב מבני יששכר יודעי בינה לעתים שהיו יודעים לעבר שנים ולקבוע חדשים וזה נקרא סוד כמו שאמרו כתובות קיב בסוד עמי לא יהיה זה סוד עיבור בתוספות פרשו שלא יגלו סוד עיבור …המה השכילו מקודם הבינה בלב שהעת וזמן ראוי לקדושה זו ולקדש בו החודש, ועל ידי זה לפעמים היו מאיימין על העדים שנראה בזמנו לעברו רה כא והוא עי שהרגישו שהקדושה צריך לקבוע ביום זה ..מתחילה היה סוד ה ליראיו …אחכ לישרים סודו …’
.הנה כי כן דברי תורתו של רבי צדוק אשר מלמדים אותנו על כוח חודש אייר של יששכר אשר כוחם בזיהוי הליכי הזמן וההיסטוריה ואז יכלו לקבוע את קדושת החודש לפי מהותו וגילוי סוד האירוע שבו! הם מיישמים ומגלים את מועד הפעילות של החודש. כוח היישום בגילוי ובקריאה אמיתית של אירועי הזמן לא ניתן לכל שבט ולכל אדם רק לעילית שהוא יששכר לכן הוא גם שבט התורה כי רק תופשי התורה האמיתיים הם הם מגלים לנו את סוד גילו אירועי הגאולה בזמן ואכן חכמי ישראל גילו לנו כבר את סוד האולהכמו הגרא המהרל הפרי צדיק הרב אלקלעי הרב קוק הרב אשכנזי הרב נחמני ממרקש וישראל ועוד חכמים בתוניס ומרוקו .
.הנה כי כן חכמי דור הקודם ודורינו הספרדים אשר ראו את הזמן של גאולת ה באייר והגדילו פארה וזכותינו כשיטת אוהבי ארצינו.
.הנה בתורתו של המהרל החיונית ללימוד לשינון ולהבנה בוודאי לדור הגלות הקשה והגאולה ממנה של דורינו.ישנו הכרח במציאות העולם של ריחוק האדם והלאום מתיקונו בעקבות מורכבות העולם בהוויתו אי לכך ישראל שהוא האדם המושלם עובר את הגלות הנצרכת בעולם בכדי להגיע לגאולת האדם והלאומים .כמובן מבלי להתאהב במצב הלא טבעי כדברי המהרל של הגלות .וכך לימודו :
.מהרל מפראג ספרו נצח ישראל פרק א.
‘כאשר הדבר הטוב נודע מהפכו ידיעה אמיתית וכן כל הדבריםצ נקנה הידיעה בהם מן ההפך כי מן מראה השחור יכול לדעת מראה הלבן שהוא הפכו וכן כל ההפכים מן האחד נקנה הידיעה בהפך שלו .ומוסכם הוא כי ידיעת ההפכים הוא אחד ובשביל זה אמרומ בערבי פסחים.קטז א.מתחיל בגנות ומסיים בשבח ולמה מתחיל בגנות רק מפני שאין לשבחמ הכרה אמיתית רק מן ההפך.ולכן אין לפרש ענין הגאולה האחרונה אם לא שנבאר ענין הגלות והחורבן שבזה יודע הטוב והתשועה שאנו מקוין.
.וכאשר אנו באים לבאר ענין הגלות ידיעה אמיתית צריך לבאר קודם הסבה לגלות והדברים השייכים אל הגלות.ועוד שיש לבאר ענין הגלות תחלה כי הגלות בעצמו הוא ראיה והוכחה ברורה על הגאולה.וזה כי אין ספק כי הגלות הוא שינוי ויציאה מן הסדר שהשי סדר כל אומה במקומה הראוי לה וסדר את ישראל במקום הראוי להם שהוא ארץ ישראל והגלות מן מקומם הוא שנוי ויציאה לגמרי.וכל הדברים כאשר יוצאים ממקום הטבעי והם חוץ למקומם אין להם עמידה במקום הבלתי טבעי להם רק הם חוזרים למקוםמ הטבעי כי אם היו נשארים במקומם הבלתי טבעי להם היה הבלתי טבעי נעשה טבעי ודבר זה אי אפשר שיהיה הבלתי טבעי נעשה טבעי…
.וכן ישראל בעצמם אם היו עומדים בגלות לעולם שאין זה מקומם הראוי להם כי מקומם הראוי להם לפי סדר המציאות להיותם בארץ ישראל ברשות עצמם ולא ברשות אחר כמו כל דבר ודבר מן הנמצאים הטבעיים ..אין לך דבר שאין לו מקום וכל דבר הוא ברשות עצמו ואם היו נשארים בגלותם לעולם היה הדבר הזה שהוא העמידה חוץ למקומם שהוא בלתי טבעי נעשה טבעי.שאין עומד בתמידות רק הדברים הטבעיים כי הטבע שנתן השי לכל דבר ודבר מקיים אותו.
.וכמו כן הפיזור אינו דבר טבעי..כך חוזרים החלקים המפוזרים והנפרדים להיותם כלל אחד.ודבר זה מבואר לכל אדם אשר הוא בן דעת ..כל פיזור עומד להתכנס יחד לפיכך פיזור ישראל בין האומות הוא דבר יוצא מן הטבע .
.ואי אפשר לומר שדבר זה הוא בשביל חטא ועון סוף סוף דבר זה הוא בלתי טבעי …
.בראשית רבה לך לך, ויאמר ד אל אברם ידוע תדע ידוע שאני מפזרן תדע שאני מקבצן ..למה להזכיר הכינוס והפירוק ..בשתי מילים אלו נרמז הגלות והגאולה הגלות בלשון ידוע והגאולה בלשון תדע לשון עתיד רוצה לומר מן הגלות תדע הגאולה לעתיד כי הפיזור אינו לפי סדר המציאות שיהיה דבר אחד כמו ישראל שהם עם אחד, מפוזר כי הדברים שהם אחד הם יחד.
.כי הוא יתברך מסדר המציאות אא שיבוא מאתו דבר יוציא מן הסדר כי אם לפי שעה ‘במקרה החטא’.אבל שיהיה נשאר לעולם זה אינו ..יוצא מן הסדר שיהיה מקויים .כי שעבוד אומה באומה אין זה לפי סדר המציאות כי ראוי שתהיה כל אומה בני חורין ..’
.הבנת מהות הגלות של האדם בעולם הנברא ושל ישראל בעמים הינו יחידה אחת נצרכת לתיקון התבל ולחזרה של האדם לטבעו הישר דרך חזרת ישראל לארצו.זה דורינו בארצינו.
.הגאון רבי צבי קאלישר זצל.דרישת ציון מאמר ראשון ‘גאולת ישראל אשר אנו חוכים לה אל יחשוב החושב כי פתאום ירד, השם יתברך שמו משמים לארץ לאמור לעמו צאו או ישלח משיחו כרגע מן השמים לתקוע בשופר גדול על נדחי ישראל ויקבצם ירושליימה ויעשה לה חומת אש ומקדש אל ממרומים תרד כאשר הבטיח על ידי עבדיו הנביאים לא כן קורא המשכיל.וודאי כל יעודי הנביאים יתקיימו באחרית הימים ..ולא במנוסה ולא בחיפזון יום אחד כי אם מעט מעט תבוא גאולת ישראל לאט לאט תצמיח קרן ישועה …’
.
.רבי צגייר עשוש זצל מגדולי חכמי זרבה תלמידו של הגאון רבי מקיקץ שאול השלי זצל נשא את ביתו עלה לבאר שבע.ספרו דרוש טוב לעמו.
‘וכי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל וערלתם.ערלתו את פריו ג שנים יהיו לכם ערלים לא יאכל פשוטו של מקרא מורה שהוא מדבר שלשון ציווי אם יגיע זמן שתכנסו לארץ ותטעו כל עץ מאכל אזי צריכים אתם לקיים מצות ערלה אמנם לפי מדרשו אומר שהכתוב מצוה לישראל שהם צריכים לנטוע ולעשות גגות ופרדסים להשוות שטחי הארץ . והנה אנו רואים שפירוש המדרש מלבד שנתקיים בימי יהושוע שבאו לארץ ישראל ויזרעו שדות גם כן הוא בעזרת השם וישועתו מתקיים בימינו אלה שכן ירבה וכן יפרוץ כמה ישובים וקבוצים בארץ וכמה פירות ותבואות יצאו מהם בשפע גדול..
ומעיינא דיומא ימים אלו ימי זכיית החופש חייבים אנו היהודים להודות להלל להשם יתברך שהרים קרנינו וזכינו למקום הזה הוא ארץ אבותינו דבו יתקבצו כל גלויותינו …לשכון כבוד בארצינו ארץ המולדת ארץ אבותינו הקדושים ומי הוא זה שהיה חושב שנזכה לזה.והיום תהילה לאל שזכינט לראותה ולשכון בתוכה
והזמן שזכינו בו חקבטך גלויות ולשיחרונו בדרל נסי מהשית הוא ביום חמשה לחודש אייר שעל הרוב יחול בו לקרות בספר תורה פרשת השבוע קדושים תהיו ושם כתוב כי תבואונאל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל ודבר בעתו מה טוב –
.רמזי השואה והגאולה מאת הגאון רבי מאיר מזוז שליטא ראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק.מלל לאברהם שער ד עמ 242 העתקתי בה מספר מרכזי לדורינו של הרב דדון ממרכז הרב אתחלתא הוא שריכז מאמרי עומק של גדולי חכמי צפון אפריקא ועדות המזרח וחכמי האשכנזים בדורינו ולפני על גוליו גאולת דורינו וחג העצמאות.
‘זכריה והיה בכל הארץ נאום ה פי שנים יכרתו יגוועו והשלישית יותר בה.והבאתי את השלישית באש וצרפתים כצרוף את הכסף.פירש המצודות שם כי השלישית היא ישראל ואף השלישית אביא באש ואצרפם להסיר מהם הסיג כמו שמצרפין את הכסף רוצה לומר אביא עליהם צרות לכלות בהם הפושעים והמורדים עכ. בפסוק הנל רמז נמרץ לשואה שאירעה בדורנו שליש מעמינו נשרף..וידוע כי בחכמת העיבור מחלקים כל שנות העולם למחזוריםמ קטנים של יט יט שנים ובשנת התש נגמרו 300 מחזורים 300 ×19=5700.והתחיל מחזור אש 301 וזהו והבאתי את השלישית באש כלומר במחזור אש.ומאידך בפסוק זה עצמו נרמזה הנחמה לישראל כי הגאולה השלישית וסימני קיבוץ גלויות. יהיו במחזור אש מתחיל משנת התשא עד התשיט.זהו והבאתי את השלישית הגאולה השלישית באשה כמו שתיקנו רזל בתפילת נחם כי אתה באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה.רמז לדבר כי המלים והבאתי את השלישית עולות 1880 כמנין השנים מחרבן הבית השני ג תתתכח עד שנת התשח בדיוק שאז הוכרזה הקמת המדינה והתחיל קיבוץ גלויות מארבע כנפות הארץ בממדים עצומים.ועינינו ליה כשם שהתחיל לקיים בקשת תקע בשופר גדול לחירותינו כן יקיים במהרה בימינו השיבה שופטינו כבראשונה..
.ואפשר עוד לפי מה שכתבו בשם הגרא זל שחבלי משיח נמשכים ע שנה מסתבר שהתחילו חבלי משיח ממלחמת עולם הראשונה שהיתה בתרעד ויגמרו איה בעשור הקרוב וככ הרהק ר יצחק אלפייה זל בקונטרס היחיאלי דהגאולה תתגלה בשנת התשן שאס הוא חצות יום ששי לפי חשבון שית שני הוי עלמא סמוך להארת השבת באלף השביעי שעליו נאמר ונשגב ה לבדו ביום ההוא.וביאר בז דברי הגרא בפירושו לספרא דציעותא עש. ומשנת התשלט והלאה נכנסנו במחזור שג תשלט תשנז וזה נרמז במילת באש 303 והבאתי את השלישית הגאולה השלישית באש
..עוד כתבו בשם הגרא שכל הפרשיות ספר דברים רומזות לאלף הששי כל פרשה כנגד מאה שנה ניצבים וילך נחשבות לאחת כידוע.והפרשה השביעית בספר דברים היא כי תבוא אל הארץ כנגד המאה השביעית דהיינו משנת התרא עד התש ובראשה כתוב והיה כי תבוא אל הארץ ולקחת מראשית כל פרי האדמה שאז התעוררה תנועת חובבי ציוןמ ועלייה לארץ ונטעו שדות וכרמים בסופה כתובה התוכחה הנוראה צח קללות .ובראש פרשת ניצבים תחילת המאה שלנו נרמזה השואה גפרית ומלח..על אשר עזבו ברית ה רמז להתבוללות של משכילי ברלין …אף על פי כן אתה ניצביםצ היום חיים וקימים .והיה כי יבואו עליך כל הדברים ושבת עד ה אלקיך ושמעת בקולו רמז לשנת תשח אם יהיה נדחך משם יקבצך רמז לעליית מדבר הקסמים .קיבוץ גלויות נפלא מסוף העוךל ועד סופו ומל ה א לבביך הרמבם הלכות תשובה הה שכבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה ומיד הם נגאלים אני ה בעיתה אחישה בבא…
.עיין באור תורה שנה י עמוד תקצז דהגאון הקדוד רבי מאיר ואעקנין זצל ראה בחלומו באשמורת ליל יז בכסלו התשח דהיה יושב עם כמה רבים נתבקש לומר דרשה על אות ראשונה משמו מ ופתח פיו לאמר מלכות מלכות ישראל תיכון וניער מדנתו לקול דפיקו הדלת שבאו לבשרו על הסכמת האום להקמת המדינה עכ. וכן ראיתי בשם הגריז מבריסק זל שאמר כי החלטת האום להקמת המדינה היתה חיוך מאת הקבה אלא שראשי השלטון קלקלו …ומלכות בית דוד יחיזירנה למקומה ..’
זכרון קדושי חללי צהל בתוכם חתני אוריאל כהן היד ואפרים יכמן אח כלתי.
מאיר משה ואקנין ירושלים
תגובות