יציאת מצרים הינה הקדמה לתורת ישראל לקיום בארץ ה’ של המצוות בפרשה. יעוד חתני אוריאל הי”ד

סגולת מקדמי מטרת ויעד הזהות העברית ומתוכה התורה והמצווה בפרשה כמו חתני אוריאל כהן הי"ד שנפל במלחמת העזה בעמלק פרס וישמעאל :היציאה ממצרים ומצריה לארץ ישראל של העם המקבל אז בעקבות כך את גילוי זהותו שהן מצוות חג הפסח ותפילין כל המצוות זכר ליציאת מצרים וכל התורה.העברים הגאים הנלחמים כמו חתני היד מול השפל הכנעני עזתי ישמעאלי הוא להפוך את הרע הכנעני לטוב כי זו סגולת ארץ הכנעני ארץ ישראל הנקראת דווקא כך לגילוי סגולת ישראל ותורתו בהפיכת הרע לטוב.כוח השפה והלשון העברי של השכינה מול השפה והלשון השקר והטמא של כל תרבויות מצרים עד היום. כוח השפה והלשון הטוב האמיתי ומלא הומור של אוריאל חתני היד של דור התקומה.

פרשת שבוע כהן
לומדים בפרשה:

נכתב בדמעה ובגאווה על ידיי חותנו המצדיע לו מאיר משה ואקנין, ירושלים:

ויאמר ד אל  משה  ואל אהרן בארץ מצרים לאמר.החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה.

אנו נביא בכאן את פרשנות הקודש של חכמי ישראל ואשתדל גם בעזר ד ובישועתו להקביל את עקרונות תורת הפרשה של היציאה מגלות מצרים לארץ ישראל עם קבלת בעקבות  ובגלל היציאה כבר הרבה  מצוות של פסח  ועוד.,. למסירות הנפש לישראל ארצו  ותורתו  של  חתני  הקדוש והאהוב אוריאל כהן היד זל שמסר נפשו עם הרבה מאוד  גיבורים  מחיילי צהל במלחמה בעמלק  ובפרס הישמעאלי העזתי. נאמר כאן שהמהרל מפראג בספרו נר מצוה על  חנכה מסמן את פרס בתור מלכות ישמעאל! הנה כי  כן ימם שמה  של  איראן פרס של ימינו שהיא הנלחמת הראשית דרך האיסלאם ותופשיו בעם העברי.לכן מלמד רבי חיים בן עטאר  הקדוש לגבי  חודש  ניסן ‘כי החדש הזה לכם ראש פירוש שיהיה  לישראל  כינוי מבחינת הראש שלא יהיו עוד נבזים ושפלים…’ זה מהות מבחינת ראש של אוריאל חתני הלוחם היד זל.
1 תחילת תורת המצוות וכל המצוות בכללותן  קשורות והתהוו וניתנו  בלעדית  בעקבות  יציאת מצרים של עם שלם ולא יחידים   למטרת הכניסה לארץ ישראל. ובמקביל מיד כבר עוד במצרים כבר ערב  היציאה העם מתחייב בתשתית כל התורה והמצוה שהיא כל  מצוות פסח מצה מרור הגדה  תפילין כי מהותינו העיקרית כבר מתגלה והיא עשיית  כל  מצוות התורה ולימודה.
רשי בפסוקו הראשון על התורה בבראשית.
‘אמר רבי יצחק  לא היה צריך להתחיל התורה אלא מהחודש  הזה לכם ראש חודשים  שהיא מצוה ראשונה שנצטוו ישראל .ומה טעם פתח בבראשית  משום כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים , שאם יאמרו אומות העולם לישראל לסטים אתם שכבשתם  ארצות  שבעה גוים  הם אומרים להם כל הארץ של  הקבה  היא הוא בראה ונתנה לאשר ישר,בעיניו  ברצונו  נתנה להם וברצונו  נטלה מהם ונתנה לנו.’
רשי רבן של כל  ישראל  ברוח קודשו ממש הנבואית נצחית  אקטואלית בחר לפתוח בפירושו על  כל  התורה בחשיבות  המרכזית של  ארץ  ישראל והמאבק עליה  מול  אומות  העולם.לימוד  זה לפי המדרש   משמעותו  הבנה וחשיבות מרכזית של  לימוד ספר הישר האבות של  בראשית באשר  הוא  הקדמה  של תיאור הזהות  העברית מהאבות בעיקר בארץ  ישראל והקדמה  לספר חלק  המצוות של  התורה מפרשתינו.וזאת    רק  בכדי ללמד שעיקר מציאות התורה בגילויה בעולם הוא בארץ  ישראל. לכן התורה  דווקא  פותחת בספר  בראשית שאין בו  מצוות ויש  בו  רק  התהוות האבות בחברון שכם באר שבע  גרר שהיא  עזה ..הלימוד הוא   התהוות הזהות העברית בארצה לאחר השלת קליפת ארם שהיא היתה אצל אברם העברי הגולה בארם זהות  עברית  מוקטנת עד כדי כמעט  איבוד בארם.זהות זאת של  הינה הקדמה חיונית בכדי להגיע למצווה הראשונה  של התורה בפרשתינו של החודש הזה  לכם  ראש  חודשים. לכן כמאמר הרב  צבי  יהודה  קוק המצוות  תלויות  בארץ  ולא  הארץ תלויה במצוות כפשט המשפט!
לכן תיאור הזהות האנושית הנבחרת במאמצה להיות  כך הזהות העברית האבות ופעילותם בארץ  ישראל היא ההקדמה  הנחוצה ללימוד המצוות  המתחילות דווקא מיציאת מצרים קידוש  החודש  מצה הגדה מועדים תפילין ובעצם הכל זכר  ליציאת  מצרים. ואין לנו  שום  מצוה שהיא זכר למעמד  הר  סיני! בקידוש גם אנו אומרים זכר ליציאת  מצרים.נביא בכאן הפרשנות המרכזית של חכמי ישראל בנידון.
דעת זקנים על הפסוק ואכלו את הבשר.
‘ד כוסות כנגד ד גאולות  והוצאתי והצלתי וגאלתי ולקחתי  וכוס חמישי דהיינו  למאן דציך למשתה  הוא כנגד  והבאתי  שגם  הוא  גאולה  כדאיתא איניש  דמליה שחרריה  ומסר כל דידה  בידיה  אי לא  אייתיה לבי דריה מאי אהני ליה? .פירוש עבד  ששחררו  רבו  ומסר לו  גביעו  בידו  אם לא הביאו  לבית  דירתו  מה מועיל  לו כל  הטובה  הנ אם לא הביא הקבה אותן לארץ ישראל  מה היה מועיל  להם היציאה  של מצרים…’
הלימוד של חכמי דעת הזקנים ברור וחד! לא להבלבל מה מטרת  יציאת  מצרים…
הרמבן ‘החדש  הזה  לכם  ראש  חדשים.זו מצוה ראשונה שצוה הקבה את  ישראל על  ידי  משה ולכן  אמר  בארץ מצרים כי שאר  מצוות  דבתורה היו בהר סיני …וטעם החודש  הזה לכם  ראש חודשים  שימנו  אותו ישראל  חודש ראשון  וממנו כל החודשים  שני ושלישי  עד תשלום השנה  בשנים עשר חודש , כדי שיהיה  זה זכרון  בנס הגדול כי בכל עת  שנזכיר החודשים  יהיה הנס  נזכר ועל כן אין לחודשים שם  בתורה  אלא יאמר בחדש השלישי …וכמו שתהיה הזכירה ביום השבת  במנותינו  ממנו אחד בשבת ..
כך הזכירה  ביציאת מצרים  במנותינו החודש  הראשון  והחודש  השני  והשלישי לגאולתנו שאין המנין  הזה לשנה …אם כן כשנקרא לחדש ניסן ראשון  ולתשרי  שביעי פתרונו ראשון לגאולה  ושביעי  אליה .וזה טעם ראשון  הוא  לכם שאינו ראשון  בשנה  אבל  הוא  ראשון  לכם  שנקרא  לו  לזכרון  גאולתינו .. ‘
רבינו אפרים מפראג  הכלי  יקר.’ונקט לכם לכם שני פעמים  לפי שלכם  ראשון  מדבר בקידוש  החודש  שאינו נמסר כי אם לבית  דין  וקאי על משה ואהרן ולכם שני  להורות שהעולם נברא בתישרי  כדעת רבי אליעזר  רה י. על כן  אמר לכם להורות  שכל האומות ראוי שימנו  מן תשרי  ראשית  השנה  , אבל לכם  לבד ראוי תמנו  מן ניסן כדי שיהיה  זכרון  יציאת מצרים  תמיד בין עיניכם  כמו הרבה מצוות  שבתורה  שבאו זכר ליציאת  מצרים …’
וכך במצוות תפילין עם פרשיות קדש והיה כי  יביאך הכתובות דווקא  כאן  ביציאה מן הגלות.
‘ והיה לאות על  ידך ולטוטפות בן עיניך  כי בחוזק יד  הוציאנו ד ממצרים.רמבן’והנה שורש המצוה הזאת  שנניח  כתב  יציאת  מצרים  על  היד  ועל הראש  כנגד  הלב  והמוח  שהם משכנות המחשבה והנה נכתוב  פרשת  קדש והיה כי  יביאך בטוטפות מפני המצוה הזאת שנצטוינו  בהם לעשות  יציאת  מצרים  טוטפות  בין עינינו..’
הנה כי כן החכמים שהובאו בכאן בה מבארים שתשתית כל החודשים כל המצוות הם אך ורק זכר ליציאה מן גלות מצרים ומבלעדה אין מצוה ואין  תורה ואין תפילין ואין קידוש ואין מועדים ואין לימוד  תורה!
-הנה כך היה אוריאל חתני היד עם תודעה עמוקה של העיקר בפעילותו והיא ההבנה שכל חיינו  הם ללחום לשמור על המטרה של  כל  התורה  והמצוות  כאמור  על  ידי התורה  כאן  והחכמים  שהובאו ,דהיא היציאה מהגלות  ובניית  מדינה  במקום הימצאות השכינה  בארץ ישראל. לכן הכל  קשור  רק  ליציאת  מצרים.עובדת  מסירות  נפשו בחיל גבעתי של  חתני אוריאל  היד זל  במלחמה  היה  על ידי הבנת שליחותו  ההיסטורית  הזו  של  שמירה על היעד  של  כל  המצוות והזמנים   שהוא ארץ  ישראל  כמו  שכתב  מעזה  לביתי  חנה שתהיה  חזקה עם הילדות   שיחיו לאורך ימים ושנים טובות  במדינת היהודים.
הוא  קיים  אז  את  כל  המצוות כי  הם קשורים ביצאת מצרים והגעה  לארץ.
כך רבי  יהודה  הלוי כוזרי’ מאמר א פסקה  יא אני  מאמין  באלוהי  אברהם יצחק ויעקב  אשר  הוציא  את  בני  ישראל  באותות ומופתים  ממצרים  וכלכלם  במדבר  והנחילם את ארץ כנען …’ הלימוד חד  וברור!
2יוזמת האדם בפעילותו הרצונית לקידום  צו האלוהי של קידום העולם  דרך עשיית  כל  המצוות  במקומם דרך כיבוש ארץ ישראל מטרת הבריאה של וזהב הארץ ההיא טוב זו תורת  ארץ  ישראל.
 הרב יהודה לאון אשכנזי.מניטו זצל. מגדולי חכמי ישראל אלזיר צרפת ישראל נפטר ב1996 על הפירוש הראשון של  רשי לתורה שהובא למעלה הקשור לפרשיתנו למה התורה לא מתחילה במצווה  הראשונה שהיא בפרשה החודש  הזה…
‘רשי אינו עוסק בשאלות  מטאפיזיות  או תיאולוגיות  בפירוש זה. הוא דווקא  בחר  כמעט באופן נבואי  בין כל ההסברים  שהמדרש מביא  על  מעשה  בראשית  ועל  הפסוק  הראשון בפרט  באותו הסבר  המתייחס  לבעיה  שתעורר  בסוף ימי הגלות  באחרית הימים כאשר עם  ישראל  מבקש  לחזור לארצו .מול טענת  של אומות  העולם  ליסטים אתם  אומר  רשי  בעקבות  המדרש  שיש לנו  תשובה להשיב  כוח מעשיו הגיד  לעמו לתת להם נחלת גוים.כדי להבין את  תשובתו  עלינו  להניח  שכאן מדובר,בגויים המקבלים  את  סמכות  המקרא דביינו  בעיקר  הנוצרים…הם  יודעים שהקבה  הבטיח לתת את  הארץ  בכל זאת  אינם משתכנעים.המסקנה המתבקשת  היא שאינינו מבינים  אל  נכון  את  הטענה שלהם. הם אכן  יודעים  שארץ  ישראל  שייכת  לעם ישראל הטענה  שלהם היא ‘למה  כבשתם’ כלומר  הייתם צריכים לחכות ולקבל את  הארץ  על  מגש של  כסף דרך המשיח.הטענה שלהם  לסטים אתם אינה באה  לומר  שארץ ישראל  היא  לא  שלנו  הרי ברור  להםמ דהיא כן שלנו. אלא  טענתם  היא דאנחנו  כובשים  ועוברים על  איסור אלוקי לא כך הדבה  נותן לעם ישראל  של התורה אותה נחלה.לדבריהם אם אנחנו באמת  אותו  ישראל  של  התורה  עלינו  לחכות  ולקבל אותה כנחלה  כמתנה אלוקית .מכאן  המסקנה שלהם שאנחנו לא ישראל אמיתי אותו  ישראל שהתורה מדהרת  עליו אלא  ציונים כובשים.טענתם היא תיאולוגית  פוליטית : בעיניהם ארץ ישראל היא נחלתם ממש פלא הוא בעיננו שכל  העולם רואה את  ארץ  ישראל  כנחלתו  ולא רוצה שזאת  תהיה נחלתינו היהודים…
מהתורה עצמה אנחנו לומדים שהיוזמה תמיד באה מהאדם ורק אחר  כך  הקבה מאמת  אותה.כך היה לגבי אברהםמ שמיוזמתי יצא מאור  כשדים וכך היה לגבי  משה  רבנו שמיומתו  החליט לשים קץ  לגלות  ישראל במצרים  ארבעים  שנה  לפני שהקבה  התגלה  אליו בסנה.מכאן החשיבות של פירושו של  רשי  בתחילת  ספר  בראשית איך רשי ראה  לנכון לפתוח  את פירושו  לתורה  דווקא בדיון למי  שייכת  הארץ  בא רשי וקובע  דמטרת היכללותו של  סיפור  מעשה  בראשית בתורה  היא ללמד  את  אותם  גויים  המאמינים בסמכות  המקרא  איך  הקבה  נותן  את  הארץ למי שהוא  נותן.רשי מדגיש שהקרטריון  הןא בראש מוסרי…ארץ  ישראל ראויה לינתן לעם ישראל  כי  הוא  ישר.
הקבה נתן  את  הארץ לאדם הראשון על ידי אמירה  וכבשוה .הנתינה מצד הקבה  צריכה להתממש  על ידי כיבוש  מצד  האדם.
כוח מעשיו הגיד לעמו היא שאנחנו היהודים  צריכים  קודם  כול להשתכנע  שארץ  ישראל היא  שלנו.לצערינו  ברור כשמש שאין זה  המצב היום.חלק  מהיהודים אינם  מאמיניל  בכך. התוצאה  היא שאין  לנו  כוח לעמוד  על  שלנו  ולהתעמת  לעת  הצורך עם  הגויים.
יש הבדל מהותי תהומי בן אמונת  התורה  לאמונת  הנוצרים .אמונתם  שהכל בא  בחסד.אין אצלם מושג של  זכות. היהדות זה רק  שלב בראשון  קודם  כול מקבלים בחסד  ולא  באופן שרירותי  יש  סיבות  לבורא עולם לתת למי שהוא נותן…השלב  השני  הוא  שלב  הזכיה  הפדות.ברגע  הלידה אני מקבל  היש  שלי  במהלך חיי  עליי לזכות ביש  שלי  דרך אותן  מצוות  שבורא  העולם  ציוה  עליי כפרט השייך  לכלל ישראל…’
 תורתו   לדורינו של הרב אשכנזי זצל מבהירה את אופיו של  אוריאל  היד  ושל צהל ושל הרבה  ישראלים המבנים שד נותן  לאדם את פעילות כיבוש  הארץ  בפועל מלחמתית ובכלל בכל פעילות  החיים בכל  עשייה כי זה הציווי לזכות את  האדם. ולא המתנה אסיבית דהמשיח ירד מן  השמים מבלי  שום חזרה  וכיבוש  הארץ  על  ידינו או בשום  מעש  בשום  תחום!
.-אז  אוריאל היד  קיים את  צו  הבורא  לאדם פרו ורבו ומלאו את  הארץ   וכבשוה  כך  העולם  ניתן  חאדם  בעשייה  וכיבוש של  כל  תחומי  החיים. וכך   כל קשר  התורה ליציאת  מצרים בכדי  להגיע  לכבוש את  ארץ  ישראל שלא  תיפול  לבד מהשמיים כידוע כבר..כך  אהב  את  החיים מיתוך    עצם מהותם  חיי עשייה בכל דבר בעבודה  בשירות  בצהל תמיד ראשון באהבת מזון טעים ביגוד  יפה טיול ועם כל  משפחתו  וחבריו. אהבתו לערב ולחיים הם היו פנימית אהבת בורא כל החיים.הוא לא  היה צריך דרשות גדולות ועיון בספרים הוא היה חי במודעות של אידאל להצליח בארץ ולהיות מוביל.לכן הוא לא  היה להצהיר  על דתיותו  הוא  היה מטרת  התורה עצמה בהיותו חי את  החיים בסדר,ובחריצות.זו  אהבת  ד  גדולה שהיא מגולמת פרקטית  ביעודה.
רבי דוד אביחצרא זצל ספרו פתח  האוהל. אחיו הבכור של רבי ישראל אביחצרא זצל שד שבט יום ראשון זה  בשבוע זו הילולת הרב.זיעא.ועל כל מדינת ישראל וצהל ולומדי התורה ומפתחי כלכלת המדינה וממשלת ישראל.
‘אלוהי  העברים  שנקרא ככה גם כן להורות שיעברו  ויסורו  מנה ובה מכל וכל,( הסבר בינת  האוהל על פירוש דברי הרב:כיון שעד  עתה  דבוקים בקליפת מצרים רמז להם שיסירו מהם  כל דבר המביא  חיות  לקליפת פרעה  ומצרים ויעבירו  לצד  הקדושה וכדהלן  וזה שאמר אלהי העברים לשון העברה והסרה), שלא תמשול בם עוד לא מבית  ולא מחוץ…שעוד גם כן רמז העברים גימטריא טל רפח שהיו כטל בתוכם להחיותם .וזהו כה אמר ד אלוהי העברים שיחזרו כלם לאלהות לסטרא דקדושה שכולה טוב והיתה לד  המלוכה..
עד מתי מאנת לענת מפני שלח עמי ויעבדוני.כידוע מכתבי רבנו זל ליקוטי תורה מקץ שאלו הן נשמות דורות הראשונים: דור המבול ודור הפלגה וסדום  שבאו  כאן  בכור הברזל של  מצרים עד שנזדככו..גם תיבת מפני  ראשי תיבות מבול פלגה ני גימטריא  ראשי תבת סדום..’
הנה כי  כן  דברי תורתו של רבי  דוד אביחצרא זצוקל שהקבה נקרא אלוהי העברים מכוח יוזמת ישראל שהיא הזהות העברית לפי לימוד הרב שרק לזהות זו  יש  כוח כשמה היא  להעביר  את כל כוחות הגדולים של כל התרבויות בהיסטוריה שנהפכו מבחירתם לרע מושחת,  ולהעלות  ולתקן  את עומק הטוב של כוחות  אלו  למעבר לעילויים  לקדושה ולמוסריות  בחברה  בכלכלה  בפוליטקה ובפיננסים. זו עבודת העם העברי המקדש דרך תורתו ומהותו הקודמת לה את ההויה הפרקטית מדינית  של החברה.העברי  המעביר כדברי  הרב  אשכנזי  את  האנושות  לגאולתה החברתית הוא  עובר  האנושות. וגם רבי חיים בן  עטאר  הקדוש  מענקי  חכמי  מרוקו  וישראל כולו  מלמד בפירושו  על  אברם  העברי  שהוא היה מבחינת ‘עובר’ לא  סטטי שעבר מטרם לארץ  ישראל זו מהותינו .ומהות  מעבר  זה  הינו עיקרון   הענוה  שהיא הבנה  שצריך  להתקדם ולא  לומר  אני  מושלם  אלא  להיות  עובר.וזאת כל הסיויליזציות מצפות מאיתנו  לעשות להעביר  אותן  לעולם הבא קדושה בחברה! לכן התורה אומרת אלוהי  העברים אך ורק בקשר ליציאה ממצרים לארץ  ישראל כי רק בארץ ד  אנו  יכולים להיות  העם  המעביר את כל ערכי האנושות לתוך קדושת תורת  ישראל ואז  כל מדינות  העולם  יוכלו להיות מדינות  עם  מוסר בחברתם  וזה  משיח  בן  יוסף.כך היה אוריאל חתני היד זל הלוחם את מלחמת  הרע בכדי לבערו  מן  העולם ורק אז  העם  העברי  יוכל להעביר את  האנושות לתיקונה! לכן אוריאל אהובי היה עברי גאה!לפי הגדרת אלוהי  העברים שבפרשה! נשמה עברית עליונה שהעבירה את  הרע מהעולם עד  כדי  מסירת  נפש  על  כך.כך כל  בני  דורו בוגרי  ישיבות התיכוניות וההסדר והמכינות דור לוחמים עזים מופלאים שדואגים רק  לכלל קרי לשכינה  שתחזור לארץ  ישראל.כי כלל ישראל הם השכינה! ורק  מנהיגים  כמו אוריאל  חתני  כבני  היד יכולים לעשות  זאת! אשריו וחבל  לי שלא נהניתי ממנו  עוד ועוד  שנים בשיחותינו על מדיניות  פוליטיקה  צבא  כלכלה נדלן בארץ ישראל וגם ובעיקר הצחוקים  והבדיחות שהיה  אומר לי  על חנה וכו וכו.חבל דאבדין  ולא  משתכחין.אבידה !! עד תחית  המתים בה נראה אותו  שוב !
וגם הרב מביא  לפי  תורת  הסוד  של  הארי  זל שנשמות הגבוהות דווקא  של דור המבול הפחגה וסדום הסיטו גודלם לרוע כמו שאנו רואים תרבויות  ענקיות שנשחתות בגלל שחיתות למרות  גודלם! ורק מנהיג  כמו  משה  רבינו וכמו  כל  מנהיגי  הדור שלנו ברמתם ובעילויום ובמקומם הם  ניצוץ  מנהיגות  משה הגואל  הראשון .
-, והם המנהיגים  כמו אוריאל  כהן חתני היד  זל יכולים להעלות את  כל  נשמות  הדור מהעולם כולו  דרך  נשמתם  הכוללת מבחינת כדברי  מרן  הרב  קוק  ‘נשמות כלליות’.געגוע לחיוך לשלמות לסידור ולהופעה המתותקת ולחריצות שלך  אוריאל. נשיקות אליך ממני.וזה היה כנה ואמיתי עד עכשיו בינינו! לא סתם…אתה יודע..
3 הוצאת ערכי הקדושה והמוסר של  עם ישראל דווקא בעזר  ומיתוך הארץ  שהיא נמצאת  בחלקה  בנוכחות  שיא  הרוע הכנעני והיום העזתי. סגולת ארץ ישראל ואז עם  ישראל הופכת הרע הכי שפל לטוב הכי  עליון!
והיה כי יביאך ה אל ארץ הכנעני ..אחת מארבע  פרשיות התפילין שדווקא שתים מהן נתנו רק כשיצאו ממצרים  לארץ .לכן היא מתיחסת לארץ.
כדאי ללמוד לעומק כל אות מדברי תורת  הרב  קוק המגלה את סתרי התורה וסתרי כל  הדורות  עד  דורינו.
‘ארץ  ישראל  יש לה הסגולות  החיות העליונות  של יסוד  הקדושה היותר עליונה המתגלה בעולם  שיש  בכוחה להפך  את התוכן  היותר רע  והיותר מקולקל  לטובה ולברכה.לפיכך שם הארץ  היא  כנען  האיש המקולקל  והמקולל אוצר  הכיעור והזוהמה  והשפלות  האנושית. וכל  אלה  הנטיות השפלות  נטעו באנושיות  מפני שיש  אוצר. חיים נעלה  מאד גנוז  בה דווקא  אוצר אור  שבמטמוני  החשך, ורק  הכח הנעלה הנובע  מיסוד האורה  העליונה  , יסוד  שבועת עולמים  בדבר ד , המוטבע  בסגולת  הארץ  הפנימית , העלול  להתגלות  רק  עי  עם ד הממשיכים  את  יסוד  קדושתם  מאבות העולם  עד דור  אחרון.זהו  היסוד  הבסיסי  לבחירה  הנפלאה  של העם  והארץ  יחדיו המקושר  מאד  ביסוד  התולדתי  התכוני  ההולך  ומופיע  בחיים  הדוריים  לארץ  ולדרים  עליה  על  פי  ברית  ושבועה.ועל כן  נאמרה הקדמה זו  של הפסוק  בכל  פרטיותה : והיה  כי  יביאך אל ארץ הכנעני  והאהבה שמה  הרי היא כאשר נשבע לאבותיך התכן היסודי  שהונח  בתכונת  סגולת הארץ ..להיות  לה  קשר  רוחני אמיץ  עם האבות   והבנים  יחדו .והיחס  של הכנעניות  של הארץ  כולה מסר ונתנה לך  בכחך למזגו  להפכו  ולהעלותו  אל  מרום  הקודש  להוציא  ממסגר אסיר.’
-וכך אוריאל חתני מזרע הכהונה  והמלכות בלחמו בעזה עם חיות האדם הכי שפלים במרחב  הישמעאלי במזרח התיכון ובכלל, היה  מודע שהוא מייצג את  הטוב  ההפוך.וכך הארץ שרצה לשחרר היא גם כמוהו  וכמו  כל  ישראל יש לה ולהם הכוח להפוך את  הרע הכי כנעני פרסי איסלמי עשיו לטוב. והקושי הוא  שאוריאל היד  חתני  ועוד מאות חיילים אבדו את  חייהים הטובים למטרה  זו  וזה  עבור רעייתו ביתי  חנה  ומשפחות כהן וואקנין  עם  הבנת דברי  הרב  קוק קריעה  אמיתית. ננוחם אבל בניצחון  נצח ישראל  תרתו וארצו  על כל מרכיבי חברתו.
רבי  יעקב אביחצרא זצוקל.ספרו מחשף הלבן.
‘למען שיתי אותותי  אלה  בקרבו.’ומלת בקרבו  רומז לסמ שנכנס  בקרבו של  פרעה… הכוונה בקרבו  של  סמ  והנה סמ  במילוי  גימטריא שפה ומילוי פרעה גם  כן  גימטריא  שפה ומצרימה  גימטריא שפה  ושכינה גימטריא שפה .להודיע  שסמ  הוא שנתלבש  בפרעה ועשה כל הצרות  הרעות  לישראל במצרים.והשכינה  היא שעשתה נקמות  בסמ  ובפרעה ובמצרים.ואפשר גלזה  רמז  שלמה  המלך  עה  משלי שפת אמת  תכון  לעד  ועד ארגיעה  לשון שקר.דשכינה גימטריא שפה וסמ גי שפה ושפה עם הכולל לשון.להודיע  דסמ הוא בעל  לשון הרע ובעל לשון שקר .ועל  זה  אמר שלמה  המלך  עה שפת אמת שהיא השכינה  שהיא גימטריא שפה  תכון לעד .אבל סמ שהוא גם כן גי שפה ושפה  עם  הכולל לשון  זה  לשון  שקר  אין  לו  קיום  תדירי דשקר  אין  לו  רגלים .וגאולת  מצרים  תוכיח דבאה שפת אמת  שהיא  השכינה  והכניעה סמ  שהוא  שפת  שקר…’
-דברי תורתו של רבי יעקב אביחצרא סצוקל  סבו של  הבבא  סלי  זצוקל שהשבוע  היתה  הילולת האדמור , מלמד אותנו שהמאבק בן  תרבות  מצרים העצומה  אז  ועד  כל  תרבויות  מצרים המערביות  עד  היום  הינה בשימוש  לרעה ולטומאה בכוח דיבור  האדם  שהוא ההשפעה  המרכזית  על  החברה הכלכלית  מדינית  פוליטית. כוח השפה  כדברי  הרב הינה מהות  השפעת  האדם ויחודו רוח ממללא והיא  הכלי של  העברת  כל  המסרים וקידום  כל מדעי החיים והטבע. אלא  שכוחות השפה המצרי והעולמי  ברובו  של  עשיו  וישמעאל  המערב  ופרס והאיסלאם  היום  הינו  שימוש  הפוך מיעוד שפת  האדם  והוא  השקר  השנאה  לשון  הרע  וכל הפרופגנדה מאז  הנאצים ימש  ועד  ממשיכיהים  המוסלמים  ופרס. וגם  השפה  שלהם  הורסת  ולא  מתקנת. לכן  הכוח  של  השפה  הלשון החיובי  הינו  של  העם  העברי  הישראלי  אשר  שפתו  היא  אמת התורה חיוביות לשון  הטוב  על  כל  ההויה  האנושית. לכן פסח זה הפה ששח וכוח  השפה  של  הדיבור העברי  ישראלי  תורני חוזר מיציאת  מצרים להיות משוחרר  ומביא  את  דיבור  האלוקי של  השכינה הדיבור  המתקן  דיבור  האמת  והטוב לאנושות.דיבור  ישראל  הטוב  מול  דיבור  הרשע  והשקר  של  רוב  העולם. וזאת  רואים בבית  המשפט  בהאג  את  הבדלי שפת  האמת הטובה  הקדושה  של  הלשון הישראלי  התורני ושפת  השקר של  כל העולם  המעיז בחוצפתו של  שפת  השקר  להעמיד  לדין  כביכול  את  ישראל  על  זה  שהוא  העם  והצבא  הכי  מוסרי  בתבל!
-וכך  היה  חתני אוריאל היד זל תמיד  עם שפה ולשון  נכונים עם  חיוביות וחן .וגם  אם  אמר הערות ואמר הם  היו בחן  בבדיחותא ושפת אמת  וטובה עם  חן .זו  השפה שדבר עליה  רבי  יעקב אביחצרא זצוקל. שפתו אלי עם סגנונו היחודי  תחסר לי  לרעיתו  למשפחות  כהן  וואקנין  ולכל  עם  ישראל. געגוע ונשיקות אליך אוריאל  ממני יחסר לי  הקפה ביחד למטה ממקום  עבודתך  בהנהלת  בנק  מזרחי טפחות כשהיינו  נפגשים. נפגש  בעזר ד  ובישועתו בתחיית  המתים .
חותנך המצדיע  לך.מאיר  משה  ואקנין  ירושלים.

תגובות

עוד בנושא

עוד מהכותב

דילוג לתוכן